طراحی و دکوراسیون اتاق خواب شیک مدرن و کلاسیک

 Vote: 1 person
طراحی و دکوراسیون اتاق خواب شیک

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب شیک و چشمگیر، مستلزم ایجاد تعادل عالی بین سبک و عملکرد است. فرقی ندارد که هدف، طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مدرن باشد یا کلاسیک و ترکیه ای، ساده و شیک باشد یا تجملاتی، اتاق شما بزرگ باشد یا کوچک؛ آنچه که باید در تمامی موارد در نظر گرفته شود تا طرحی زیبا و دکوری چشمگیر داشته باشیم، توجه اندازه و شکل اتاق، میزان نورگیر بودن آن و البته انتخاب رنگی مناسب برای دیوار، تختخواب، پرده و اکسسوری‌ها است. نیاز به استراحت و آرامش شبانگاهی این ارزش را ایجاد می‌کند تا اندکی هم زمان و هزینه صرف زیباسازی اتاق خود داشته باشیم.

در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب به چه مواردی توجه کنیم؟

  1. وسعت، اندازه و شکل هندسی اتاق.
  2. سبک مورد نظر (مدرن، کلاسیک، ترکیه ای).
  3. رنگ مناسب.
  4. کفپوش مناسب.
  5. نور طبیعی که وارد محوطه اتاق می شود (میزان نورگیر بودن اتاق).

نکات مهم در طراحی اتاق خواب

1- وسعت، اندازه و شکل هندسی اتاق

اتاق‌های بزرگ محدودیت چندانی به لحاظ طراحی، دکوراسیون و چیدمان ایجاد نمی‌کنند. معمولاً انواع سبک ها را می‌توان در اتاق‌های بزرگ و با توجه به سلیقه مشتری پیاده سازی کرد. اما در مورد اتاق خواب های کوچک محدودیتی‌هایی وجود دارد و باید به یک سری نکات توجه کرد که در ادامه بیان شده است. شکل هندسی برخی اتاق ها مربع یا مستطیل کامل نیست و گاه دارای پِرتی یا تو رفتگی‌هایی هستند. از این قسمت‌ها می‌توان استفاده هوشمندانه کرد و بسته به اندازه‌ای که دارند، برای قرار دادن یک کمد کوچک، آباژور، مبل، صندلی و غیره استفاده کرد.

2- رنگ مناسب

رنگ های روشن فضا را وسیع تر نشان می دهند. استفاده از رنگ‌های روشن به ویژه در مورد اتاق خواب‌های کوچک بسیار کمک کننده است. اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که شدت و دوره سرما طولانی است، در صورت تمایل پیشنهاد می‌شود که از رنگ های گرم نیز استفاده کنید. رنگی را انتخاب کنید که نورگیری فضا را بهبود بخشد و از طرفی آرام بخش باشد. یک پالت رنگی آرام و خاموش انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌های پر رنگ استفاده کنید، آن‌ها را به مقدار کمتر و در کنار رنگ‌های ملایم استفاده کنید. ایجاد سایه با رنگ های سبز، آبی و خاکستری می‌تواند به تزریق حس آرامش در محیط کمک کند.

هارمونی و هماهنگی رنگ دیوار، تختخواب و پرده در اتاق خواب

انتخاب نگ برای اتاق خواب شیک و جذاب

3- انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش اتاق خواب به حداکثر رساندن راحتی و گرما است. جای تعجب نیست که فرش محبوب‌ترین گزینه کفپوش برای اکثر طرح‌های اتاق خواب است. اما کفپوش چوبی یکی دیگر از گزینه‌های برتر است، زیرا به واسطه خاصیت عایقی که دارد، کف و زیر پاهای شما را گرم نگه می‌دارد، به خصوص اگر روی آن را فرش کنید.

4- میزان نور گیر بودن اتاق

میزان نورگیری در طراحی اتاق خواب و استفاده از وسایل روشنایی مناسب در دکوراسیون اتاق مهم است. یک طرح روشنایی مناسب که هوشمندانه در نظر گرفته شده باشد، حال و هوا و محیط اتاق را تقویت می‌کند. بهتر است هر طرف تخت دارای نورپردازی مناسب باشد. به ویژه اگر اهل مطالعه قبل از خواب هستید یا پیش از خواب با گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ کار می‌کنید. استفاده از چراغ های مختلف و لوسترهای زینتی کوچک می‌تواند سبک دکوراسیون اتاق شما را تعریف کند.

طراحی اتاق خواب مدرن

اگر از فضاهای شلوغ فراری هستید و طرفدار محیط های دل باز و ساده هستید، اتاق خواب مدرن سبک مناسبی برای شما خواهد بود. در سبک مدرن، پنجره‌ها بزرگ هستند و نور طبیعی به میزان مناسب وارد فضا می‌شود. استفاده از رنگ‌های ملایم، خطوط ساده و فضای خلوت، محیطی آرام و لذت بخش در یک اتاق خواب مدرن ایجاد می‌کند. رنگ طوسی و سفید از شاخصه های سبک مدرن است. این رنگ ها نماینده تمیزی است مکمل خوبی برای نظم ذاتی موجود در سبک مدرن می‌باشد!

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 

طراحی اتاق خواب مدرن

طراحی اتاق خواب کلاسیک

فرقی ندارد طراحی و دکوراسیون اتاق خواب تان را کلاسیک انتخاب کنید یا دکوراسیون داخلی منزل تان به سبک کلاسیک باشد. به طور کلی، این سبک نماینده تجمل و القای زندگی مرفه هانه است. ردی از رنگ طلایی، کرم و قهوه‌ای را می‌توان در چراغ خواب‌ها، لوستر، رنگ چوب تخت و حتی در گچبری‌های سقف و دیوار دید. همان رنگ‌هایی که القا کننده حس لاکچری و دلخواه لاکچری پسندان است. استفاده از رنگ سفید، مشکی، سبز پر رنگ، آبی، بنفش و سورمه‌ای به میزان کم و مناسب در کنار رنگ‌های مذکور کمک شایانی به جذابیت بیشتر اتاق خواهد کرد. شما می‌توانید بر اساس رنگی که برای روتختی و پرده اتاق انتخاب کرده اید، یکی از رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید تا به این ترتیب هارمونی مورد نیاز در سبک کلاسیک را رعایت کرده باشید.

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک

 

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک - مدرن

دکوراسیون اتاق خواب شیک

 برای داشتن اتاق خواب شیک فرقی ندارد از سبک مدرن استفاده کنید یا کلاسیک یا ترکیه ای. آنچه مهم است، این است که سلیقه کافی در انتخاب تمامی کاراکترهای اتاق خود به خرج دهید و یک هماهنگی یا هارمونی بین اعضای آن ایجاد کنید. انتخاب پرده مناسب، روتختی با طرح و رنگ مناسب و کفپوش، موکت و یا فرشی زیبا، در درجۀ اول، یک دید کلی و اولیه از هر اتاق خوابی به دست می‌دهد.

طیف های مختلفی از رنگ های کرم، سفید، نباتی و خاکستری برای اتاق یا کاغذ دیواری، یک نمای کلی شیک از اتاق به دست می‌دهد. مرحله بعد، انتخاب پرده مناسب است که رنگ آن همخوانی خوبی با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری داشته باشد. برای داشتن اتاق خواب شیک، تا حد امکان از پرده‌هایی که طرح های رنگی شلوغ و درشت دارند استفاده نکنید. این مورد را در مورد رو تختی نیز باید رعایت کرد. انتخاب روتختی‌های ساتن گزینه بسیار خوبی برای شیک‌تر جلوه دادن فضا است.

سعی کنید تختخواب را با اکسسوری های اضافی و غیر لازم شلوغ نکنید. پیشنهاد می‌شود بجای آنکه هم بالش و هم کوسن را روی تخت بگذارید، فقط یکی از آن‌ها را استفاده کنید. اگر تمایل دارید از کوسن استفاده کنید، آن‌ها را مرتب و منظم در کنار هم بچنید و از قرار دادن آن‌ها به صورت پراکنده بر روی تخت، پرهیز کنید. لوازم جانبی یا اکسسوری های اتاق خواب را طوری انتخاب کنید که یک طرح رنگی جذاب با بافت متنوع ایجاد کنید.

رنگ برای اتاق خواب ساده و شیک

انتخاب تختخواب برای اتاق خواب شیک

اگر ترجیح شما ظاهری شیک، ساده و مینیمال است، برای انتخاب تختخواب، به سراغ تخت هایی که قاب ساده دارند بروید. اگر می‌خواهید به اتاق خواب شیک خود، حس تجمل تزریق کنید، از تخت خواب‌های با قاب و حاشیه های منبت کاری شده استفاده کنید.

کفپوش مناسب

از فرش‌های زیبا و موکت‌های با کیفیت استفاده کنید. وجود فرش یا موکت در کف اتاق، حس گرما به فضا القا می‌کند. اگر در مناطق سرد زندگی می‌کنید بهتر است از فرش یا موکت استفاده کنید. در صورتی که تمایل به استفاده از فرش و موکت ندارید، از سرامیک‌های باکیفیت، کفپوش‌های چوبی یا پارکت های با کیفیت و زیبا استفاده کنید. اگر از طیف رنگی کرم – قهوه‌ای برای رنگ آمیزی دیوار پرده، پیشنهاد می‌شود از سرامیک‌های نباتی رنگ با کیفیت استفاده کنید تا حس شیک بودن را بیشتر به محیط تزریق کنید. همچنین از موکت های با همین طیف رنگی استفاده کنید تا محیطی آرام و گرم داشته باشید.

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک

 کوچک بودن اتاق خواب از یک طرف و ایده ها و رویاهای شما برای داشتن یک اتاق خواب رویایی، برای بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که روحیه کمال گرا دارند، ممکن است دور از دسترس باشد. اما نگران نباشید. با داشتن یک طراح و دکوراتور حرفه‌ای، ایده‌پرداز و با تجربه، اتاق خواب کوچک خود را آن طور که دوست دارید، چیدمان کنید. طراحی و دکوراسیون شیک برای اتاق خواب های کوچک مستلزم رعایت نکاتی است. برخی از این نکات به طور کلی می‌بایست برای اتاق‌های کوچک در نظر گرفته شود. در کنار آن، استثناها و ایده هایی نیز وجود دارد که بسته به شرایط منحصر به هر فضا باید در نظر گرفته شود.

در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک به موارد زیر توجه کنیم

  1. برای دیوارها رنگ مناسب انتخاب کنیم.
  2. تختخواب مناسب انتخاب کنیم.
  3. تا حد امکان از مبل یا صندلی استفاده نکنیم یا آن را محدود کنیم.
  4. از آینه استفاده هوشمندانه داشته باشیم.
  5. از اکسسوری ها به صورت متوالی و در کنار هم استفاده کنیم.

رنگ مناسب برای دیوار

رنگ یک راه حل شگفت انگیز برای بسیاری از مشکلات مربوط به دکوراسیون است. طراحی و دکوراسیون اتاق خواب نیز از این امر مستثنی نیست. انتخاب رنگ مناسب نه تنها به شادابی فضا کمک کند، بلکه می‌تواند به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرد که به مبارزه با مسائل زیبایی شناختی، مانند بزرگ‌تر کردن فضاهای کوچک کمک کند. همچنین می‌تواند طوری ترکیب و استفاده شود که یک توهم نوری ایجاد کند و از این طریق نیز به گسترده شدن فضا کمک کند.

دیوار با رنگ کرم روشن، همراه با کاغذ دیواری یا دیوار پوش هایی که ظاهر ساتن مایل به سفید دارند، احساس آرامش ایجاد کنید. تا جایی که می‌توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید. این حالت باعث می‌شود تا وسایل یا اکسسوری‌ها برای جلب توجه با یکدیگر رقابت نکنند و فضا کمتر به هم ریخته به نظر برسد! اما برای جلوگیری از احساس سردی، رنگ های ملایم گرم‌تر اضافه کنید. به طور کلی سفید و خنثی برای تزئین فضاهای کوچک، به ویژه اتاق خواب‌های کوچک، بهترین گزینه هستند زیرا رنگ‌هایی آرامش بخش نیز هستند. تکنیک های رنگ آمیزی هوشمندانه به این معنی است که می‌توانید رنگ را به گونه ای معرفی کنید که فضا را باز کند و حس سخاوت به محیط القا کند. نکته کلیدی آنکه مراقب چیدمان نیز باشید و در چیدمان وسایل دقت کنید!

پیشنهاد می‌کنیم نگاهی بر مقاله رنگ در دکوراسیون بیندازید.

انتخاب تختخواب مناسب

1- ابعاد تختخواب

در کنار انتخاب رنگ مناسب برای دیوار، انتخاب تخت خواب مناسب نیز یک عامل مهم است. در قدم اول، رنگ تخت خود را طوری انتخاب کنید که هارمونی خوبی با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری محیط داشته باشد. بعد از آن نوبت به مدل و ابعاد تختخواب است. واضح است که نباید از تخت‌هایی که ابعادشان بزرگ و جاگیر است استفاده کنید. تختخواب‌‎هایی که به سبک مدرن ساخته می‌شوند، اغلب جمع و جورتر هستند. مزیت دیگری این تختخواب های این است که کمدهای کنارشان هم در ابعاد کوچک‌تری ساخته می‌شود. بنابراین، همه چیز مهیاست تا اتاقی منظم داشته باشیم. زیرا ابعاد مناسب و خطوط صاف که در تختخواب‌های مدرن و اکسسوری‌های آن‌ها وجود دارد، حس نظم و در نتیجه خلوت بودن را به محیط القا می‌کند.

2- تخت های کشودار

نکته دیگری که می‌تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد، انتخاب تختخواب‌های کشو دار و کمد دار است. از تختخواب‌هایی استفاده کنید که دارای کشوهای توکار هستند و فضاهای مخفی در قسمت پایه دارند. وجود کشو و کمد مخفی در طرفین تخت، فضایی ایجاد کم می‌کند تا بتوانید لوازم و سایل خود را در آنجا قرار دهید. این مورد به ویژه زمانی که فضای کمد یا کمد دیواری اتاق تان محدود است، بسیار کاربردی خواهد بود.

3- تخت تاشو انتخابی هوشمندانه!

تختخواب های تاشو، گزینه بسیار خوب دیگری هستند که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار دارند. مزیت تخت های تاشو این است که در طی روز فضایی از اتاق سلب نمی کنند و اغلب آن ها فضایی به عنوان کشو و یا کمد دارند. پیشنهاد ما این است که اگر صاحب خانه هستید و قرار است چند سالی در خانه خود زندگی کنید و از طرفی فضای اتاق خواب‌تان کوچک است، از همان ابتدا، بر حسب ابعاد اتاق‌تان، یک تخت تاشو سفارش دهید. چون تخت های تاشو اغلب طوری طراحی می‌شوند که در یک امتداد دیوار، کمد هم دارند؛ یک کمد که رنگ آن متناسب با رنگ تخت است. همچنین می‌توانید سفارش خود را طوری انتخاب کنید که بر روی یک یا دو درب کمد، آینه نصب شود. آینه‌های طرح دار، تأثیر زیادی بر هر چه زیباتر کردن فضا دارد.

استفاده هوشمندانه از آینه

سطوح بازتابنده مانند آینه سبب ایجاد توهم بصری فضا می‌شود! به این صورت که می‌تواند فضا را ممتد و گسترده نشان دهد. یک دکوراتور حرفه ای با قرار دادن آینه در محلی مناسب و متناسب با شکل و هندسه اتاق شما، می‌تواند این توهم بصری جال را خلق کند. از پوشش‌های دیواری براق منعکس کننده در بخش هایی از دیوار، کمدهای آینه دار، میزهای کنار تخت آینه دار استفاده کنید. همه این‌ها کمک می‌کند تا فضا بزرگ‌تر از آنچه که هست دیده شود. شاید استفاده از هر سه به نظر خیلی سخت باشد، اما طراح شما در زمان طراحی، بهترین مکان را برای سطوح بازتابنده تعیین می‌کند.

آینه و تخت تاشو برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک

عدم استفاده یا استفاده صحیح از مبل یا صندلی

تا حد ممکن از صندلی یا مبل، به ویژه صندلی یا مبلمان جاگیر و بزرگ استفاده نکینم. اما این استثنا وجود دارد که استفاده هوشمندانه از مبلمان می‌تواند اتاق را به فضایی چند منظوره تبدیل کند! فضایی برای مطالعه و همچنین استراحت و گپ و گفت دو نفره! اگر تمایل دارید در اتاق کوچک‌تان از مبلمان استفاده کنید، آن را روبروی تختخواب قرار ندهید؛ چون فضا را شلوغ جلوه می دهد. آنچه در مورد طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مهم است، دوری از درهم ریختگی و نزدیکی به نظم است. بنابراین، صندلی یا مبل کوچک مورد نظرتان را در گوشه‌ای قرار دهید که دور از دید باشد. به طور کلی، در فضاهای کوچک، هر چه اشیا بیشتر جلوی چشم باشند، سبب حس شلوغی شده و باعث می‌شود فضا کوچکتر احساس شود.

علاوه بر مواردی که بیان شد، نکات دیگری نیز وجود دارد که در بهینه‌سازی طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک به شما کمک می‌کند.

  • با تزئین و دکوراسیون هوشمندانه، یک توهم فضایی ایجاد کنید.
  • از تاقچه ها یا قفسه های کوچک در امتداد تخت استفاده کنید.
  • بجای استفاده از کمد در کنار تخت و روی زمین، آن را در بر روی دیوار نصب کنید.
  • از تختخواب های فلزی استفاده کنید؛ زیرا تختخواب‌های فلزی در بهینه سازی فضا بسیار مؤثرند.
  • نورپردازی دیواری در یک اتاق خواب کوچک، می‌تواند به آزاد کردن فضای بسیار مورد نیاز سطح کمک کند.
  • استفاده از تختخواب‌هایی که در قسمت عقب (رو به دیوار) دارای یک محوطه هستند به بهینه سازی فضا کمک می‌کند. از کمدهای پشت تخت به عنوان فضایی برای ذخیره سازی وسایلی که استفاده روزمره چندانی به آن ها ندارید استفاده کنید.
  • از اکسسوری ها به صورت ردیفی استفاده کنید. مثلاً از سه یا چهار کوسن یا بالشتک کوچک بر روی تخت، در کنار هم استفاده کنید.
  • بجای چراغ خواب‌های رو میزی یا آباژور، از چراغ های کوچک دیواری استفاده کنید.

شرکت مجری طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب خود را همانطور که دوست دارید و در رویاهایتان است داشته باشید. مهم نیست اتاق‌تان کوچک باشد یا بزرگ. هر شخص یک سوم از زندگی شبانه روزی خود را در خواب سر می‌کند. نیاز به خواب و آرامش در حین استراحت، یک نیاز و حس اجتناب ناپذیر است. بنابراین، داشتن محیطی دنج که در آن حس امنیت و آرامش سر تا سر وجودتان را در بر گیرد، نه تنها به رفع خستگی جسمانی، که در رفع خستگی‌های روحی و آرامش روان نیز کمک کننده است. شرکت مهندسی آنلاین سازه با کادری حرفه‌ای و با تجربه در زمینه طراحی معماری و طراحی داخلی، تمهیداتی را فراهم می‌آورد تا دکوراسیونی مطابق با سلیقه و سبک شخصی خودتان و در عین حال بر اساس اصول و استانداردها داشته باشید. با ما تماس بگیرید: 66396090 – 021

برخی از خدمات آنلاین سازه در این زمینه عبارتست از:

  • طراحی و دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن.
  • دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن.
  • دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای.
  • طراحی اتاق خواب کلاسیک.
  • دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک.
  • طراحی اتاق خواب کوچک.
  • اتاق خواب مجلل به سبک هتلی.

 علاوه بر این موارد، حتماً از ایده‌های تخصصی، خلاقانه و بروز کارشناسان و دکوراتورهای ما در حوزه دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید و از داشتن محیطی زیبا در منزل خود لذت ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک هتلی

شرکت مجری طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام