تأمین آب کارخانه های فولاد کشور از دریا؛ از حرف تا عمل!

 Vote: 1 person
تأمین آب کارخانه های فولاد کشور از دریا

تأمین آب، گاز و برق در فصل‌های مختلف سال، چند سالی است که بهانۀ گرانی و افزایش قیمت محصولات پایه و مقاطع فولادی شده است. گاز در فصل های سرد، برق در روزهای گرم سال و آب در تمامی فصول! از این رو، خبرهایی مبنی بر انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان جهت تأمین آب برای کارخانه های فولادی منتشر شده است. حرکتی ناشی از اقدامات ایمیدرو و انجمن سنگ آهن ایران، با هدف حذف چالش‌های پیشِ روی صنعت فولاد کشور.

محمدرضا موثقی‌نیا، در نشست با هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به این موضوع که طرح‌های بزرگی برای تولید برق و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اجرایی شده، اشاره کرد. طرح‌هایی که به گفتۀ او به تدریج به بهره‌برداری خواهند رسید. به گفتۀ موثقی نیا، اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی صورت می‌گیرد.

سعید عسکری‌زاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه، بیان کرد: "در صورت متعادل شدن قیمت‌گذاری در بخش سنگ آهن، همه واحدهای بخش‌خصوصی را وارد بورس می‌کنیم".

در حال حاضر، زنجیره صنعت فولاد نامتوازن است. این مشکلِ عدم توازن، می‌بایست از پایه و اساس رفع شود و به توازن برسد. انجمن سنگ آهن می‌تواند با ورود به موضوع تامین سنگ آهن در حوزه معادن عمیق یا معادن فراسرزمینی، کمک کند تا ضمن افزایش ذخایر موجود، آینده زنجیره صنعت فولاد تضمین یابد. در کنار این، تأمین آب و برق نیز برای رفع چالش‌های ناشی از کمبود نیرو، اساسی و لازم است. امید که با رفع این چالش‌ها، بهانه‌های گرانی و افزایش قیمت‌ها، حدأقل دیگر به این مواضع نسبت داده نشود.

اخبار مرتبط: کمبود تقاضا دامان محصولات زنجیرۀ فولاد را گرفت


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام