آمار صادرات محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی سال منتشر شد

 Vote: 1 person
آمار صادرات محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی سال منتشر شد

طبق آمار رسیده از انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، فولاد سازان کشور در چهار ماه ابتدایی سال، یعنی از فروردین تا پایان تیر ماه 66 هزار تن تیرآهن و 800 هزار تن میلگرد صادر کرده‌اند. در این میان، صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد با افزایش ۲۴.۹ درصدی همراه بوده است. طوریکه مقدار صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد از ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار تن در چهار ماهه پارسال به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن در مقایسه با مدت مشابه امسال رسید. آهن اسفنجی و شمش فولاد نیز از دیگر محصولاتی هستند که صادرات آن ها در چهار ماه ابتدایی سال افزایش نشان می دهد. در مقابل همۀ این موارد، میزان صادرات ورق های پوشش دار قرار دارد. صادرات ورق های پوشش دار از 28 هزار تن به 2 هزار تن کاهش پیدا کرده است.

اطلاعاتی از اعداد و ارقام محصولات فولادی صادر شده

تیرآهن و میلگرد آجدار، دو محصول و مقطع فولادی مهم در بازار فولاد محسوب می شوند. میزان تولید، تقاضا و میزان صادرات تأثیر مستقیم بر قیمت تیرآهن و میلگرد دارد. در چهار ماهه اول سال 1402، ۹۲۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده است. این میزان در مقایسه با ۷۴۰ هزار تن صادر شده در مدتِ مشابه سال گذشته، ۲۵.۳ درصد افزایش یافته است. میلگرد و تیرهای فولادی در زمرۀ مقاطع فولادی طویل قرار دارد. 

بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران؛ فولاد سازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال، ۶۶ هزار تن تیرآهن صادر کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از دو برابری داشت. در مدت مشابه پارسال حجم صادرات تیرآهن ایران ۳۲ هزار تن بود.

صادرات میلگرد از ۶۷۴ هزار تن در چهار ماهه نخست پارسال به ۸۰۰ هزار تن در مقایسه با مدت مشابه امسال افزایش داشت.

آهن اسفنجی طلایه دار صادرات!

در حالیکه گزارش های اخیر از آمار صادرات محصولات فولادی (از جمله شمش فولاد، مقاطع تخت و مقاطع طویل فولادی) خبر از رشد صادرات دارد، صادرات آهن اسفنجی رکورد دار این مجموعه بوده است. صدور آهن اسفنجی به خارج کشور، در چهار ماه نخست امسال، ۲۴۹.۴ درصد رشد داشته است. در چهار ماه ابتدایی سال جاری، در مجموع 580 هزار تن آهن اسفنجی از ایران به کشورهای خارجی صادر شده است. این مقدار در مدت مشابه سال گذشته، 166 هزار تن بوده است. آهن اسفنجی با رشد 25 درصدی، طلایه دار محصولات صادر شده در صنهت فولاد کشور است. آهن اسفنجی نوعی سنگ حاوی عنصر آهن است و ماده خام و اولیه جهت ساخت فولاد محسوب می شود.

صادرات شمش فولادی و مقاطع تخت

پس از آهن اسفنجی، طی چهار ماهه نخست امسال بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها به شمش فولاد اختصاص داشت. میزان صادرات این محصول، دو میلیون و 761 هزار تن گزارش شده است. این میزان، 24.9 درصد بیش از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است. طی چهار ماهه ابتدایی سال گذشته، دو میلیون و ۲۱۱ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

به طور کلی، صادرات مقاطع تخت فولادی از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، 16.2 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه سال گذشته، 136 هزار تن مقطع فولادی تخت از کشور به خارج صادر شد. مقدار صادرات این محصول، از فروردین تا تیر ماهِ امسال، 158 هزار تن گزارش شده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام