ثبات نسبی و افت ملایم قیمت مقاطع فولادی

 Vote: 1 person
ثبات نسبی و افت ملایم قیمت مقاطع فولادی

بازار آهن این روزها در بخشی از مبادی فروش، افت ملایم قیمت‌ها را تجربه می‌کند. مثل نرخ فروش میلگرد آجدار که از اواخر هفته گذشته تا به امروز، دوشنبه 22 خرداد ماه، حدود 260 تومان کاهش قیمت داشته است. به نظر می‌رسد که در حال حاضر قوی‌ترین عامل اثر گذار بر این امر، اثر نزولی قیمت دلار باشد. زیرا روند قیمت آهن اسفنجی در هفته جاری افزایشی بوده است. این در حالیست که روند کلی قیمت روز آهن با ثبات نسبی و افت اندک همراه است.

اوضاع قیمت مقاطع آهنی چگونه است؟

در روز گذشته، نرخ خرید و فروش آهن آلات در نیمی از بازار با کاهش و در نیم دیگر با ثبات نسبی همراه بود. به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شدۀ ایران در عراق و همچنین توافقات خارجی، بازار ارز اندکی اصلاح شد. طوریکه طی یک روز، قیمت دلار دو هزار تومان افت کرد.

قیمت امروز میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شده است. تعدادی از کارخانه‌ها نیز کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشته اند. میانگین قیمت میلگرد آجدار ۲۶۴۰۰ تومان اعلام شد که از اواخر هفته گذشته تا امروز ۲۶۰ تومان افت نشان می دهد.

بجز دو کارخانۀ کاویان اهواز و فولاد مبارکه اصفهان که قیمت ورق سیاه خود را در برخی ضخامت‌ها 200 تا 400 تومان کاهش دادند، سایر شرکت ها تغییری در قیمت این محصول ایجاد نکردند.

قیمت ورق رنگی و ورق روغنی حدود 2 هزار تومان کاهش نشان می دهد. قیمت ورق گالوانیزه نیز به طور میانگین کاهش 500 تومانی داشته است.

قیمت تیرآهن 14 و 18 ذوب آهن اصفهان، به ازای هر شاخه، 50 هزار تومان افت نشان می‌دهد. سایز 14 و 18، پر استفاده ترین ابعاد تیرهای فولادی است. به طور کل، قیمت این محصول در بیشتر کارخانه‌ها، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت؛ اما برخی از شرکت ها همچنان بدون تغییر محصولات خود را عرضه کردند.

خبرهای رسیده از بورس کالا

گزارش های بورس کالا حاکی از آن است که در روز گذشته، 24 هزار تن آهن اسفنجی در بورس عرضه گشت اما فقط حدود 1500 تن از آن معامله شد؛ به عبارت دیگر، تنها 6 درصد. امروز نیز حدود ۵۶۷ هزار و ۵۴۵ تن محصول فولادی در بورس عرضه گردید. از این میزان حدود ۱۸۷ هزار و ۶۵ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که به ازای هر کیلو، ۲۰ هزار و ۴۱۲ تومان  قیمت‌گذاری شده است. علاوه بر بلوم، تختال C، ورق گرم HR و ورق سرد B و چند محصول دیگر نیز عرضه شد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام