بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک، شرط جدید وام ودیعه مسکن

 Vote: 1 person
بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک، شرط جدید وام ودیعه مسکن

افرادی که داوطلب استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن هستند، ابتدا باید به سامانه املاک و اسکان وارد شده و اطلاعات خود را به صورت کامل بارگذاری نمایند. وزارت راه و شهرسازی با آخرین حضور خود در مجلس شورای اسلامی، شرط جدیدی برای دریافت این تسهیلات عنوان کرده است. این شرط هم بارگذاری اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور می‌باشد. از آنجا که ممکن است بسیاری از مردم اطلاعی از این شرط جدید نداشته باشند، در این خبر به معرفی سامانه املاک پرداخته و نحوه بارگذاری اطلاعات در آن را توضیح داده شده است. با آنلاین سازه همراه باشید.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور چیست؟

قبل از این که مراحل اجرای شرط جدید وزارت راه و شهرسازی را بیان کنیم، ابتدا باید بدایند این سامانه چیست و به چه منظور ایجاد شده است. سامانه املاک و اسکان همزمان با عملیاتی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی، راه اندازی شد. هدف اصلی این سامانه دریافت اطلاعات مربوط به واحدهای خالی و تعلق گرفتن مالیات به آن‌ها است. با این حال، پس از شروع به کار رسمی سامانه، استقبال خوبی از طرف مردم انجام نگرفت و تقریبا بخش کوچکی از مردم در آن نام‌نویسی کردند.

اکنون وزارت راه و شهرسازی فرصت را مناسب دانسته تا با استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن، مشارکت در این سامانه را افزایش دهد. به این ترتیب، بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی این مقام رسمی، بارگذاری اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به یکی از شروط دریافت وام ودیعه مسکن تبدیل شده است. البته هنوز این شرط جدید در سایت اصلی ثبت نام تسهیلات ودیعه یعنی سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir اطلاع رسانی نشده است. اما با توجه به صحبت‌های وزارت راه در مجلس شورای اسلامی، احتمالا به زودی اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

روش بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

یکی از تدابیر دولت جهت کمک به وضعیت مسکن مردم، ارائه وام و تسهیلات جهت اجاره مسکن است. این وام‌ها در قالب تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شد و مدتی است که امکان دریافت آن‌ فراهم شده است. در حال حاضر، تقاضا جهت دریافت وام ودیعه مسکن همچنان بالا است. متقاضیان با این سوال رو به رو هستند که چگونه اطلاعات را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور بارگذاری کرده و شرط جدید استفاده از این وام را رعایت کنند. با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت استفاده از تسهیلات ودیعه برای بسیاری از شهروندان سراسر کشور، در این قسمت نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را شرح داده‌ایم. برای این کار کافی است یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید. این مراحل به شرح ذیل است.

مرحلۀ اول در بارگذاری اطلاعات

در اولین قدم باید نشانی اینترنتی سامانه مذکور یعنی mrud.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. برای ورود به این سامانه و بارگذاری اطلاعات ترجیحا از رایانه یا لپ تاپ استفاده کرده تا در حین انجام مراحل، با مشکل مواجه نشوید. در ادامه، اولین سامانه بالا آمده با همین آدرس و عنوان «سامانه ملی املاک و اسکان کشور: صفحه اصلی» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور؛ مرحلۀ اول

مرحلۀ دوم

سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. با توجه به این که شما به عنوان یک شخص حقیقی قصد استفاده از این سایت را دارید، بر روی گزینه «ورود افراد حقیقی از طریق دولت من» کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی شوید.

مراحل ثبت نام در سامانه املاک کشور؛ مرحلۀ دوم

مرحلۀ سوم

در ادامه به پنجره ورودی این سامانه رسیده و باید شماره تلفن همراه تان را وارد کنید. دقت داشته باشید، شماره همراهی که وارد می‌کنید باید به نام خودتان بوده و با کد ملی تان مطابقت داشته باشید. پس شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده برای آن قرار داده و کد امنیتی موجود را هم تایید کنید. در نهایت، بر روی گزینه «ارسال کد فعال سازی» کلیک نمایید. به این ترتیب، یک کد ۵ رقمی بر روی شماره موبایل تان ارسال می‌شود. این کد را دریافت کرده و در جایگاه مشخص شده برای آن قرار دهید. سپس گزینه «ورود به سامانه» را بزنید.

در صورتی که کد فعال سازی ارسال شده بر روی گوشی موبایل تان را به درستی وارد کرده باشید، به صفحه اصلی حساب کاربری خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد خواهید شد. در گوشه بالا و سمت چپ صفحه هم نام و نام خانوادگی تان نمایش داده می‌شود. پس با بررسی آن مطمئن شوید که شماره تلفن همراه به شکل صحیح وارد شده و متعلق به خودتان بوده است. به هر حال، بعد از انجام بررسی‌های لازم، باید فرایند ورود اطلاعات را آغاز کنید. همانطور که در قسمت بالای صفحه هم ترسیم شده است، این سامانه طی ۷ مرحله اطلاعات مورد نیاز را از شما دریافت می‌کند.

این مراحل هم شامل تعیین کد پستی، نوع مالکیت، اطلاعات مالکیت، نوع ملک، اطلاعات اقامات، اطلاعات قبوض و پیش نمایش می‌شوند. بنابراین اطلاعات خواسته شده را به ترتیب وارد کرده و وارد مراحل بعد شوید.

پس از اینکه تمامی مراحل را با موفقیت طی کرده و اطلاعات مورد نیاز در هر مرحله را وارد کردید، فرایند بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک با موفقیت برای شما انجام می‌گیرد. اکنون می‌توانید جهت ثبت نام نهایی این وام و دریافت آن اقدام کنید.

ثبت نام در سامانه املاک کشور 

ثبت نام در سامانه املاک و اسناد کشور

نحوه و مراحل ثبت نام در سامانه املاک کشور

آیا نحوه ثبت نام و مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرده است؟

وزارت راه و شهرسازی در آخرین گزارشات خود شرط جدیدی برای استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن تعیین کرده است. از این رو، ممکن است متقاضیان با این ابهام مواجه شوند که روش ثبت نام و مبلغ آن هم تغییر کرده است. بجز بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور، سایر شرایط هیچ گونه تغییر نداشته است. از این رو داوطلبان استفاده از این تسهیلات همچنان برای ثبت نام باید به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس اینترنتی saman.mrud.ir مراجعه نمایند. مبلغ این وام هم مانند قبل برای تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهرهایی از جمله شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، قم، اهواز و کرمانشاه ۷۰ و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام