حمایت بازارساز بورس از فولادی‌ها و برخی صنایع خاص

 Vote: 1 person
حمایت بازارساز بورس از فولادی‌ها و برخی صنایع خاص

بازدهی صنایع آهن و فولاد در بورس اوارق بهادار، از ۷ خرداد تا دیروز (شنبه ۱۹ خرداد)، به ۲.۸۲ درصد رسید. این در حالی است که بازدهی این صنعت از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، منفی ۳.۲۸ درصد بوده است. شاخص کل و شاخص هموزن بورس هم از ابتدای سال، منفی ۵ و منفی ۸.۵ درصد گزارش شده اند. این ریزش‌ها به حدی بوده که در روز هفتم خرداد ماه، شاخص به کف جدید خود رسیده است. از هفتم تا 19 خرداد، شاخص کل ۱.۱۶ درصد مثبت و شاخص هموزن تنها ۰.۲ درصد منفی بود. به نظر می‌رسد بازارساز با حمایت از برخی صنایع خاص، سعی دارد از شاخص محافظت کند تا کف جدید از دست نرود. صنعت خودرو و صنایع آهن و فولاد، از جمله این موارد هستند. رشد دلار نیما به محدوده ۴۲ هزار تومان طی روزهای اخیر، یک محرک خوب برای صنایع دلاری است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط خودرو و فولاد نسبت به این اخبار واکنش نشان داده‌اند.

تغییرات قیمت مقاطع فولادی

امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، اکثر مقاطع فولادی با ثبات قیمت همراه است یا نوسانات جزئي را ثبت کردند. ثبات نسبی قیمت ارز و شرایط پرابهام سیاسی و اقتصای کشور، از جمله دلایل این ثبات محسوب می‌شوند. دلار آزاد امروز در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان دارد و در این لحظه با قیمت ۵۹،۲۸۰ تومان عرضه به فروش می‌رسد.

قیمت میلگرد آجدار در معاملات امروز، در بسیاری از برندها به صورت جزئی کاهش یا افزایش داشت. تعدادی از کارخانه‌ها هم نرخ فروش میلگرد خود را ثابت نگه داشتند. قیمت روز (کارخانه) هر کیلوگرم میلگرد آجدار ۱۶ با استاندارد A3 تعدادی از برندهای مطرح و روند تغییرات آن‌ها، به شرح ذیل است:

  • میلگرد ذوب آهن اصفهان با ۰.۴٪ کاهش:‌ ۲۴،۵۵۰ تومان
  • میلگرد ظفربناب با ۰.۴٪ کاهش: ۲۴،۰۰۰ تومان
  • میلگرد نیشابور با ۰.۴٪ افزایش: ۲۳،۶۴۰ تومان
  • میلگرد ابهر با ۰.۴٪ کاهش: ۲۳،۴۵۰ تومان
  • میلگرد امیرکبیر با ۰.۶٪ کاهش:‌ ۲۴،۰۰۰ تومان
  • میلگرد فایکو با ۰.۸٪ افزایش: ۲۳،۲۷۰ تومان
  • میلگرد بافق یزد (بدون تغییر قیمت):‌ ۲۳،۸۶۰ تومان
  • میلگرد راد همدان با ۰.۴ افزایش: ۲۵،۵۹۰ تومان

ورق های گالوانیزه در اکثر برندها ثبات قیمت را تجربه کرده و تغییری نداشتند. برای مثال، قیمت هر کیلوگرم ورق گالوانیزه رول شهریار تبریز با ضخامت ۲ و عرض ۱۲۵۰ میلیمتر، بدون نوسان ۴۸،۷۳۰ تومان اعلام شد. کارخانه تاراز هم ورق گالوانیزه رول ۰.۴ میل با عرض ۱۰۰۰ خود را بدون تغییر، با قیمت ۴۵ هزار و ۲۷۰ تومان عرضه کرد.

انواع پروفیل اعم از ساختمانی، صنعتی و مبلی، طی روز جاری با ثبات قیمت همراه شدند. هر کیلوگرم پروفیل ساختمانی ۲*۱۰*۱۰ تهران با قیمت ۳۷،۹۱۰ تومان به فروش رسید. به این ترتیب، نسبت به روز کاری قبل هیچ نوسانی نداشت. پروفیل ساختمانی ۲*۲۵*۲۵ اطلس مازندران هم بدون تغییر، با قیمت ۳۶ هزار و ۸۲۰ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام