ترس عقب ماندن از تورم، تقاضا برای آهن را تکان داد!

 Vote: 1 person
ترس از عقب ماندن از تورم، تقاضا برای آهن را تکان داد!

افزایش قیمت دلار، گران شدن بازارها و جو روانی منفی وارد بر جامعه، ترس از عقب ماندن تورم را ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها در بازار فولاد و آهن، در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضای سرمایه‌ای برای آهن را اندکی بالا برده است. تقاضایی که ناشی از ترس از عقب ماندن از تورم است و در نتیجه سازنده نیست. زیرا تداوم این ترس ها و التهابات در اصناف مختلف، از جمله بازار آهن می‌تواند به رکود در صنعت ساختمان و سایر صنایع وابسته منجر شود.

در حالیکه بازار فولاد ایران از بیست و پنجم بهمن ماه به شدت غرق در گرانی قیمت‌هاست، وضعیت در گوشه و کنار جهان به نحو دیگری است. در شرق آسیا، قیمت سنگ آهن در چین همچنان نزولی است. آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین با 5.1 دلار افت، به 116 دلار به ازای هر تن CFR رسیده است. عدم تقاضا برای خرید سنگ آهن در چین، سبب افت قیمت آن گردیده. در بازار فولاد ترکیه، قیمت‌ها در بازار ورق گرم کاهشی است و کارخانه‌ها کاهش قیمت اعمال کرده‌اند. بازار قراضه ترکیه نیز نزولی و بازار بیلت با ثبات و بدون تغییر قیمت به سر می‌برد. بیلت مالزی نیز از 565 تا 575 دلار به 565 دلار هر تن CFR رسیده و انتظار می‌رود ارزان‌تر شود. اما دولت ایران همچنان در قید و بند نوسانات قیمت دلار، بازارها و اصناف داخلی را جان به لب کرده است.

بازار گران فولاد در نهم اسفند 1402!

امروز چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، اکثر مقاطع فولادی با افزایش قیمت همراه است. افزایش قیمت دلار، مهمترین عامل افزایش قیمت محصولات فولادی طی روزهای اخیر و روز جاری بوده است. دلار آزاد که امروز با رسیدن به قیمت ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان سقف تاریخی خود را شکست، در این لحظه ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود.

میلگرد آجدار همانند چند روز گذشته، امروز هم در تعدادی از برندها رشد قیمتی را تجربه کرد. برخی تولیدکنندگان هم میلگرد خود را با ثبات قیمتی عرضه کردند. نرخ فروش هر کیلوگرم میلگرد آجدار ۱۲ (استاندارد A3) تعدادی از برندها طی معاملات امروز، به صورت زیر است:

  • میلگرد راد همدان: ۲۴ هزار و ۹۶۰ تومان
  • میلگرد کاشان: ۲۵ هزار و ۱۴۰ تومان
  • میلگرد ابهر: ۲۵ هزار و ۹ تومان
  • میلگرد شاهرود: ۲۴ هزار و ۸۲۰ تومان
  • میلگرد ظفربناب: ۲۴ هزار و ۱۳۰ تومان
  • میلگرد فایکو: ۲۴ هزار و ۴۰ تومان
  • میلگرد پرشین فولاد: ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان
  • میلگرد شاهین بناب: ۲۳ هزار و ۷۶۰ تومان

تیرهای فولادی در بیشتر برندها و سایزهای مختلف، افزایش قیمتی قابل توجهی را تجربه کردند. این در حالی است که اکثر کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن، طی چند روز اخیر هم نرخ فروش محصولات خود را به صورت مکرر افزایش داده اند. برای مثال، قیمت تیرآهن ۱۴ ذوب آهن اصفهان در بخش کیلو فروشی، با حدود ۴۸۲ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۳۰۸ تومان رسید. هر شاخه تیرآهن ۱۴ فولاد بناب هم با حدود ۱۰۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل، به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

پروفیل های فولادی هم تقریبا در تمامی انواع اعم از ساختمانی، صنعتی و پروفیل زد، با افزایش قیمت همراه شدند. هر کیلوگرم پروفیل ۲*۱۰*۲۰ تهران در معاملات امروز با قیمت ۳۹ هزار و ۱۸۰ تومان عرضه شد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام