رشد بیشتر قیمت مقاطع فولادی در پی افزایش تنش‌ در خاورمیانه

 Vote: 1 person
رشد بیشتر قیمت مقاطع فولادی در پی افزایش تنش‌ در خاورمیانه

افزایش تنش‌های نظامی و سیاسی در خاورمیانه، به صورت مستقیم بر بازارهای مختلف مالی و کالایی ایران تاثیر داشته و موجب رشد قیمت‌ها شده است. دلار آزاد که طی روزهای اخیر مقاومت ۵۵ هزار تومانی خود را رد و رکوردشکنی کرده بود، در این لحظه با قیمت ۵۵ هزار و ۶۰۷ تومان به فروش می‌رسد. اکثر مقاطع فولادی از جمله میلگرد و نبشی، طی روز جاری رشد قابل توجه قیمت را ثبت کردند. تعدادی از محصولات مانند ورق سیاه و پروفیل بدون نوسان مورد معامله قرار گرفتند.

قیمت میلگرد آجدار امروز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، در اکثر برندها با افزایش همراه شده و تنها تعداد محدودی از کارخانه‌ها، نرخ فروش این محصول را ثابت نگه داشتند. میلگرد ۱۲ فایکو که روز گذشته با قیمت ۲۲ هزار و ۹۳۶ تومان به فروش می‌رسید، در روز جاری با قیمت ۲۳ هزار و ۳۹۵ تومان معامله شد؛ حدود ۴۶۰ تومان افزایش. قیمت میلگرد شاهین بناب هم با ۳۶۷ تومان افزایش، به ۲۲ هزار و ۴۷۸ تومان رسید.

نبشی هم از جمله دیگر محصولاتی است که در معاملات امروز، افزایش قیمت چشمگیری را ثبت کرد. نرخ فروش نبشی ۷*۷۰*۷۰ آریان فولاد از ۲۳ هزار و ۱۶۶ تومان به ۲۳ هزار و ۶۲۴ تومان رسید و ۴۵۸ تومان افزایش داشت. این میزان افزایش برای نبشی‌های صنایع فولاد کوهپایه بیشتر بود. به گونه ای که قیمت نبشی ۳*۳۰*۳۰ این کارخانه با حدود هزار و ۴۰۰ تومان افزایش، به ۲۵ هزار و ۶۸۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

ورق سیاه در بازار امروز، تقریبا در تمامی سایزها ثبات قیمت را تجربه کرد. اما برندهای مختلف ورق گالوانیزه با افزایش جزئي قیمت همراه شدند. برای مثال، قیمت ورق گالوانیزه رول شهریار تبریز با ضخامت ۲.۵ و سایز ۱۲۵۰، با ۱۸۵ تومان افزایش به ۴۳ هزار و ۷۶۲ تومان رسید.

وضعیت فولاد در بازار بورس کالا

بورس کالای ایران طی روز جاری (دوشنبه ۹ بهمن ماه)، میزبان عرضه ۶۱۳ هزار و ۷۱۹ تن انواع کالا و محصول بود. بخش قابل توجهی از حجم عرضه‌های امروز بورس کالا به محصولات فولادی به ویژه شمش بلوم و تختال اختصاص یافت. به گونه ای که ۱۷۳ هزار و ۷ تن شمش بلوم و ۸۷ هزار تن تختال در تالارهای مختلف بازار نقره ای، بر روی تابلو رفت. بیشترین مقدار عرضه محصولات فولادی هم مربوط به تالار محصولات صنعتی و معدنی بود. انواع محصولات میانی و مقاطع فولادی عرضه شده در این تالار، عبارتند از:

  • ۱۶۵ هزار و ۱۰۰ تن شمش بلوم با قیمت ۱۹ هزار و ۱۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم
  • ۱۰ هزار تن ورق سرد با نرخ هر کیلوگرم ۳۴ هزار و ۵۲ تومان
  • ۸ هزار و ۵۰۰ تن ورق رنگی با قیمت هر کیلوگرم ۴۳ هزار و ۸۶۶ تومان
  • ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود با قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۲ تومان به ازای هر کیلوگرم

تالار حراج باز هم طی روز جاری، شاهد عرضه حجم قابل توجهی تختال فولادی بود. بر اساس گزارش بورس کالا، ۸۷ هزار تن تختال با قیمت هر کیلوگرم ۲۲ هزار و ۱۳۰ تومان در این تالار بورس کالا، بر روی تابلو رفت.

بازار فرعی بورس، تنها میزبان عرضه دو نوع محصول زنجیره فولاد شامل شمش بلوم و ضایعات فولادی بود. حجم عرضه هر یک از این محصولات در بازار فرعی، به شرح ذیل است:

  • ۷ هزار و ۹۰۷ تن شمش بلوم
  • ۶۴ تن ضایعات فولادی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام