عرضۀ گسترده محصولات فولادی در بورس و ثبات قیمت ها در 23 دی 1402

 Vote: 1 person
ثبات قیمت ها و عرضۀ گسترده محصولات فولادی در بورس 23 دی 1402

امروز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، بازار آهن و فولاد کشور با ثبات نسبی همراه است. شرایط آرام بازار در حالی رقم خورد که نرخ ارز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. دلار آزاد روز کاری گذشته با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شد. در این لحظه دلار با نرخ ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. در این شرایط، شاهد ثبات نسبی قیمت فولاد صادراتی، رکود ساخت و ساز و افت معاملات مسکن و نیز هستیم.

میلگرد آجدار طی روز جاری، در اکثر برندها با تغییرات جزئی همراه بود. برای مثال، قیمت میلگرد ۸ فولاد سپهر ایرانیان با بیش از ۹۰ تومان افزایش، ۲۲ هزار و ۴۷۸ تومان اعلام شد. این در حالی است که اکثر سایزهای میلگرد آریان فولاد، با افت قیمت جزئی همراه شدند. میلگرد ۱۲ این شرکت با حدود ۹۲ تومان کاهش، با نرخ ۲۱ هزار و ۲۸۵ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید.

پروفیل‌های ساختمانی هم امروز معاملات آرامی داشته و در اکثر برندها بدون تغییر قیمت عرضه شدند. پروفیل ۲*۳۰*۳۰ فولاد اطلس مازندران روز کاری قبل، ۳۶ هزار و ۶۹۸ تومان به فروش رسید؛ این محصول امروز هم با همان قیمت معامله شد.

ورق سیاه فولادی طی روز جاری، تقریبا در تمامی برندها و سایزها با ثبات قیمت همراه بود. پلیت ۲ میل فولاد مبارکه با ابعاد ۱۰۰۰*۲۰۰۰، با قیمت هر کیلوگرم ۳۶ هزار و ۶۱۰ تومان به فروش رسید و نسبت به روز کاری گذشته، تغییری نداشت. قیمت ورق سیاه برش خورده ۸ میل اکسین اهواز با ابعاد ۲۰۰۰*۱۲۰۰۰ هم ۳۹ هزار و ۶۳۴ تومان اعلام شد. این محصول روز کاری قبل هم با این قیمت عرضه شده و نوسان خاصی را تجربه نکرده است.

عرضه گسترده محصولات فولادی در بورس کالا

بازار بورس کالای ایران در اولین روز هفته (شنبه بیست و سوم دی ماه)، میزبان عرضه ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۸۵ تن انواع کالا و محصول بود. از این میان، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به محصولات زنجیره فولاد اعم از پایه، میانی و مقاطع فولادی اختصاص یافت. بخش عمده این موارد در تالارهای صنعتی و معدنی و حراج باز ارائه شدند و سهم عرضه آن‌ها در سایر تالارها، بسیار اندک بود. محصولات فولادی عرضه شده در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا طی روز جاری، به شرح ذیل است:

  • ۶۸۲ هزار تن گندله سنگ آهن با قیمت هر کیلوگرم ۴ هزار و ۶۹۳ تومان
  • ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ ۱۱ هزار و ۲۶۳ تومان به ازای هر کیلوگرم
  • ۸۲ هزار و ۲۵۰ تن شمش بلوم
  • ۴۲ هزار و ۵۹۰ تن ورق خودرو با قیمت هر کیلوگرم ۳۳ هزار و ۷۸۶ تومان
  • ۴۰ هزار و ۵۹ تن میلگرد
  • ۸ هزار و ۸۶۵ تن تیرآهن
  • ۴ هزار و ۴۴۴ تن سبد میلگرد
  • ۶ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو

علاوه بر تالار محصولات صنعتی و معدنی، تالار حراج باز هم شاهد عرضه حجم قابل توجهی از محصولات زنجیره فولاد بود. با این تفاوت که محصولات عرضه شده در تالار حراج باز، عمدتا شامل سنگ آهنی‌ها می‌باشد. محصولات سنگ آهنی که طی روز جاری بر روی تابلوی تالار حراج باز بورس قرار گرفتند، عبارتند از:

  • ۴۴۸ هزار و ۸۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن با نرخ ۳ هزار و ۵۶۷ تومان
  • ۷۷۵ هزار تن سنگ آهن کلوخه
  • ۲۲۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی

عرضه محصولات پایه، میانی و مقاطع فولادی در سایر تالارهای بورس، بسیار جزئي بود. به این صورت که تنها ۴۷ هزار تن شمش بلوم در تالار صادراتی ارائه شد و در دیگر تالارها و بازار فرعی، خبری از محصولات زنجیره فولاد نبود.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام