وضعیت خنثی بازار فولاد در روزهای ابتدایی زمستان

 Vote: 1 person
وضعیت خنثی بازار فولاد در روزهای ابتدایی زمستان

امروز چهارشنبه ششم دی ماه 1402، بازار آهن و فولاد با ثبات همراه است و اکثر محصولات بدون نوسان قیمت عرضه شدند. از ابتدای دی ماه معاملات بازار با افزایش در برخی محصولات (مثل ورق سیاه) و همچنین ثبات نسبی و البته گاه افت قیمت‌ها همراه بوده است. در کل، می‌تواند برایند وضعیت را خنثی قلمداد کرد. همزمان با آن، ارز نیز روزهای با ثباتی را گذرانده است. قیمت دلار آزاد که روز گذشته با قیمت ۴۹ هزار و ۹۹۷ تومان معامله می‌شد، در این لحظه ۵۰ هزار و ۱۳۲ تومان اعلام شد تا همچنان در کف کانال ۵۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

انواع پروفیل‌های فولادی طی روز جاری با ثبات قیمت همراه بودند. برای مثال، پروفیل Z*16 اصفهان با ضخامت ۲.۵ میل، امروز هم مانند روز کاری قبل با قیمت ۳۴ هزار و ۷۷۰ تومان به فروش رسید. پروفیل‌های مبلی هم تقریبا در تمام برندها ثبات قیمت را تجربه کردند. پروفیل سبک ۲۰*۱۰ تهران با ضخامت ۰.۷ میلیمتر، در معاملات امروز با نرخ ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شده تا قیمت روز قبل خود را حفظ کرده باشد.

نبشی هم تقریبا در تمامی برندها به جز آریان فولاد با ثبات همراه بود. برای مثال، نبشی ۳*۴۰*۴۰ صنعت فولاد کوهپایه بدون نوسان با نرخ ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان عرضه شد. در حالی که شرکت آریان فولاد طی روز جاری، نرخ اکثر سایزهای نبشی خود را کاهش داد. نبشی ۳*۴۰*۴۰ این شرکت از ۲۲ هزار و ۵۲۳ تومان در روز گذشته به ۲۲ هزار و ۶۵ تومان رسید تا بیش از ۴۵۰ تومان کاهش داشته باشد.

نوسان قیمت ورق سیاه در تمامی سایزها و تمامی برندها، در آخرین روز کاری هفته، صفر است. این درحالیست که از ابتدای هفته تا دیروز پنجم دی ماه، شاهد سیر صعودی قیمت این محصول در تمامی ابعاد و ضخامت‌ها بودیم. ورق سیاه 35 میل کاویان ابعاد 6000*1250 از ابتدای هفته (26,698 تومان) تا کنون (27799 تومان) هزار و صد تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

وضعیت قیمت در مورد بیشترِ برندهای ورق‌های گالوانیزه، افت جزئي است (0.2% کاهش). برای نمونه، قیمت ورق گالوانیزه رول شهریار تبریز با ضخامت ۲ و سایز ۱۰۰۰ میلیمتر، با ۹۲ تومان، کاهش ۳۹ هزار و ۵۴۲ تومان اعلام شد.

مقاطع فولادی در بورس کالای 6 دی 1402

بازار بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲، میزبان عرضه ۴۱۶ هزار و ۱۲۵ تن انواع کالا و محصول است که بخش عمده آن را مقاطع فولادی تشکیل می‌دهد. بر اساس گزارش سازمان بورس کالا، طی روز جاری ۳۱۹ هزار تن انواع مقاطع فولادی در بازار نقره ای عرضه شد. بیشترین حجم ارائه مقاطع فولادی مربوط به تالار محصولات صنعتی و معدنی بوده و مابقی این محصولات هم در بازار فرعی بر روی تابلو رفت. انواع مقاطع فولادی عرضه شده در تالار محصولات صنعتی و معدنی، به شرح ذیل است:

  • ۲۷۷ هزار و ۶۸۹ تن میلگرد
  • ۲۶ هزار و ۸۳۳ تن تیرآهن
  • ۷ هزار و ۵۰۰ تن ورق گرم
  • ۴ هزار و ۲۸۸ تن نبشی
  • ۳ هزار و ۶۶۱ تن ناودانی

علیرغم عرضه قابل توجه مقاطع فولادی در تالار محصولات صنعتی و معدنی، در سایر تالارها خبری از محصولات فولادی نبود. البته حجم اندکی از این مقاطع هم در بازار فرعی بورس عرضه شد که بیشتر آن را ضایعات تشکیل می‌داد. محصولات فولادی ارائه شده در بازار فرعی، عبارتند از:

  • ۷ هزار و ۶۸۷ عدد ضایعات مونتاژی خودرو
  • ۲ هزار و ۱۳۹ تن ضایعات فولادی
  • هزار تن ورق گرم
  • ۱۱۰ تن لوله فلزی درجه دو
  • ۵۰ تن کالای سپری
  • ۲ تن ضایعات استیل

حجم بالای عرضه مقاطع فولادی در تالار صنعتی و معدنی امروز، در حالی رقم خورده که روز کاری قبل، بازار بورس میزبان معامله اندک این محصولات بود. طی روز گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۵ هزار تن ورق سرد و ۲ هزار تن ورق قلع اندود در این تالار عرضه شد. ۵ هزار تن ورق سرد به طور کامل مورد معامله قرار گرفت. اما ورق‌‌های گالوانیزه و قلع اندود با استقبال چندانی مواجه نشده و به ترتیب ۸ هزار و ۸۵۰ تن و ۳۰۰ تن از آن‌ها به فروش رسید.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام