افزایش دو هزار تومانی قیمت این مقطع فولادی طی دو هفته!

 Vote: 1 person
افزایش دو هزار تومانی قیمت این مقطع فولادی طی دو هفته!

حملۀ حماس به اسرائیل و مثل همیشه تأثیر منفی چنین اتفاقاتی برای مردم ایران! در حالیکه حدود دو ماه از سیل صعودی افراطی افزایش قیمت مقاطع فولادی در امان بودیم، باز هم دچار تشنج در بازار و بهم ریختگی‌های آن شدیم. بازار فولاد، بازار سکه، بازار ارز و حتی قیمت خودروهای دست دوم هم تحت تأثیر این جنگ، افزایشی شده است. از شنبه 15 مهر ماه که آغاز جنگ حماس به اسرائیل بوده است، شاهد شیب 45 درجه‌ای افزایش قیمت بسیاری از مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار بوده‌ایم. این شیب افزایشی برای برخی برندها یک تا دو روز و برای برخی دیگر از شنبه تا پایان هفته کاری، یعنی امروز چهارشنبه 19 مهر ماه مشاهده می‌شود.

کمبود ورق ضخامت دو میل در بازار

در این میان، خبر کمبود ورق 2 میل در بازار نیز بهانه‌ای شده است برای افزایش چشمگیر قیمت انواع قوطی پروفیل. تنها طی 5 روز 1000 تا 1850 تومان بر نرخ فروش برخی پروفیل‌ها افزوده شده است. بررسی‌های هفتگی نیز حاکی از آن است که طی دو هفته، حدود 2 هزار تومان بر قیمت انواع پروفیل‌ها افزوده شده است.

قیمت پروفیل مبلی 0.7 میل ابعاد ۲۰*۳۰ طی شنبه تا امروز، 1835 تومان افزایش پیدا کرده است. این محصول که در ابتدای هفته 41285 تومان عرضه می شد، امروز چهارشنبه، 43120 تومان قیمت خورده است.

وضعیت سایر پروفیل‌ها هم همین گونه است. بررسی وضعیت قیمت پروفیل زد نشان می‌دهد که این محصول نیز از افزایش قیمت در امان نبوده و حدأقل دچار یک شیب 45 درجه‌ای افزایشی طی این هفته شده است. بیشترین افزایش نرخ فروش این محصول را می‌توان در پروفیل Z22 اصفهان دید. محصولی که قیمتش از ابتدای هفته (32850 تومان) تا آخرین روز کاری، یعنی امروز (34404 تومان) 1554 تومان بالا رفته است.

تا چند ماه گذشته، بیش از 4000 هزار تن ورق مخصوص ساخت پروفیل به بازار تزریق می‌شد. در حال حاضر، عرضه ورق دو میل به زیر 300 هزار تن در ماه کاهش پیدا کرده و بازار فولاد با کمبود صد هزار تنی ورق 2 میل مواجه است.

افزایش دو هزار تومانی نرخ پروفیل های فولادی

چه خبر از بورس فولاد؟

امروز چهارشنبه 19 مهر ماه، در بازار فیزیکی بورس کالای ایران و در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی ۱۳۹ هزار و ۷۴۶ تن میلگرد و ۲۱ هزار و ۶۲ تن تیرآهن عرضه شده است. نبشی، ناودانی و ورق های سرد، از دیگر محصولات پر کاربردی است که در تالار محصولات صنعتی و معدنی امروز عرضه شده است. مقدار عرضه این محصولات به صورت زیر است:

  • نبشی: سه هزار و ۳۹۱ تن
  • ناودانی: سه هزار و ۲۸۵ تن
  • ورق گرم: ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن
  • ورق رنگی: چهار هزار تن
  • ورق سرد: دو هزار تن

تسمه فولادی (680 تن)، سپری (50 تن) و لوله فلزی درجه دو (25 تن)، از دیگر مقاطع فولادی هستند که در بازار بورس امروز ارائه شدند. این محصولات در بازار فرعی عرضه شده‌اند.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام