بازار مقاطع فولادی همچنان در رکود!

 Vote: 0 person
بازار مقاطع فولادی همچنان در رکود!

مدتی است که در بازار آهن آلات شاهد رکود در خرید و فروش هستیم. امروز سه شنبه 10 مرداد 1402 هم وضعیت قیمت‌ها، در اکثر مبادی فروش نشان از ادامه بازار راکد چند وقت اخیر دارد. در بازار ارز،  برخلاف دو روز گذشته که با یک کاهش جزئی مواجه بودیم، شاهد افزایش 0.85 درصدی نرخ دلار در ساعات اولیه روز جاری هستیم.  وضعیت بازار امروز و بررسی شاخص‌ها و میانگین نرخ فروش اعلام شده برای مقاطع مختلف فولادی هم نشان‌دهنده ادامه روند کاهش تقاضا برای خرید از سوی مشتریان است. همچنین گفته می‌شود که احتمال دارد خبر وضع عوارض 30 درصدی عراق برای میلگرد وارداتی خود، در روزهای آینده، اثرات منفی بر صادرکنندگان ایرانی و بازار داشته باشد.

نگاهی بر وضعیت محصولات فولادی در بازار راکد امروز

در بازار میلگرد آجدار، شرکت‌های راد همدان و آرمان آسیا در یک بازه 0.4 تا 1.3 درصدی با افزایش نرخ فروش امروز را سپری می‌کنند. سایر شرکت ها مطابق روز گذشته که قیمت میلگرد را بدون تغییر اعلام کرده بودند، امروز هم شاهد تغییر خاصی در نرخ فروش شرکت‌ها نیستیم. میلگرد ساده هم مطابق هفته های گذشته همچنان بدون تغییر خاصی در نرخ فروش عرضه شده است.

بازار فروش ورق، روز آرامی را سپری می‌کند. شرکت‌های تولید کننده ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق آجدار و... امروز هم تغییری در نرخ فروش خود ندادند. نرخ فروش پروفیل z در ضخامت‌های مختلف مطابق چند وقت اخیر امروز هم تغییری نداشت. پروفیل گالوانیزه، پروفیل ساختمانی، پروفیل‌های سبک و استنلس استیل هم مانند روز گذشته، تغییری در نرخ‌های فروش خود ندادند. نرخ فروش نبشی، ناودانی و سپری هم مانند اکثر مقاطع، در روز جاری بدون تغییری نسبت به روز گذشته اعلام شده.

در بازار فروش تیرآهن که دیروز با افت اندکی در نرخ فروش اکثر شرکت‌ها روبرو بودیم، امروز تغییری رخ نداد و شرکت‌ها بر نرخ فروش روز گذشته باقی ماندند. قیمت تیرآهن‌ های وارداتی ترک، روسیه و کره نیز مطابق ماههای گذشته ثابت است.

در بازار لوله هم شاهد تغییر خاصی نیستیم. انواع لوله با نرخ روز گذشته به فروش می‌رسد. لوله مانیسمان، لوله اسپیرال، داربستی و لوله جدار چاه تغییر خاصی در نرخ فروش خود نسبت به روز گذشته ندارند.

از بورس فولادی امروز چه خبر؟

در تالارهای مختلف بورس کالا بیش از 417 تن کالا و محصول عرضه شده است. تالارهای صنعتی و معدنی سهم زیادی از این محصولات داشتند. درتالار صنعتی و معدنی امروز، 15 هزار و 100تن ورق گالوانیزه، 10هزار تن آهن اسفنجی، 4 هزار تن ورق سرد، یک هزار و 500 تن ورق رنگی، یک هزار و 45 تن شمش آلیاژ آلومینیوم عرضه شده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام