خیز اندک قیمت برخی مقاطع در روزهای منتهی به تعطیلات عاشورا

 Vote: 1 person
افزایش اندک قیمت ها در روزهای منتهی به تعطیلات عاشورا

بعد از حدود یک ماه و نیم، از اواسط روز دوم مرداد ماه، قیمت برخی مقاطع فولادی باز هم حالت صعودی به خود گرفت و این حالت تا به امروز ادامه دار بوده است. افزایش 100 تا 300 تومان در قیمت میلگرد، افزایش 10 تا 150 هزار تومانی در قیمت تیرآهن و افزایش قیمت فروش برخی ضخامت های ورق سیاه (حدود 200 تا 500 تومان) نمونه هایی از حالت صعودی قیمت ها در بازار فولاد است. فولاد مبارکه و کاویان اهواز از جمله شرکت‌هایی هستند که نرخ فروش برخی از ضخامت‌های ورق سیاه خود را افزایش داده‌اند. در مقابل، کارخانه اکسین اهواز و کارخانه گیلان، از جمله برندهایی هستند که شاهد کاهش 100 تا 400 تومانی در نرخ فروش ورق‌هایشان بودیم.

قیمت دلار و افزایش قیمت شمش در یکی دو روز گذشته، افزایشی بوده است. میزان میلگرد عرضه شده در بورس، 4 درصد افزایش داشته است؛ این امر بر کاهش 1.3 درصدی قیمت میلگرد در بورس، روز گذشته مؤثر بوده است.

اگر در صدد خرید تیرآهن هستید، خوب است مطلع باشید که امروز تیرآهن‌های سایز 12، 14، 16، 18، 22 و 30 برند ذوب آهن اصفهان، همگی افزایش قیمت داشتند. این افزایش قیمت از 1.7 درصد تا 7.8 درصد متغیر بوده است. تیرآهن IPE 14 ذوب آهن اصفهان با 7.8 درصد افزایش قیمت، از 23395 تومان در روز گذشته، به 25230 تومان (امروز) رسید. سایر رقبای این شرکت اصفهانی (تیرآهن یزد، اهواز و بناب) نیز نرخ فروش تیرهای فولادی خود را افزایش دادند.

وضعیت قیمت ها چگونه خواهد شد!

تجربه خرید و فروش در بازار آهن حاکی از آن است که در روزهای منتهی به تعطیلات تاسوعا و عاشورا و روزهای پس از آن، افزایش قیمت ها در این بازار، سال هاست که رخ می‌دهد و تا به امروز که یک روز مانده به تعطیلات نیز شاهد این رخداد بوده‌ایم. اما آنچه که ممکن است شرایط روزهای بعد از تعطیلات را متمایز از سال گذشته کند و مانع از افزایش قیمت ها شود، خبرهای مبنی بر آزاد شدن پول های بلوکه شده در عراق است. گفته شده است که هفته آینده از طریق عمان پول‌های بلوکه شده در عراق آزاد خواهد شد. این اتفاق (در صورتیکه رخ دهد) می‌تواند سبب واکنش مثبت بازار شود و از سیر صعودی و تعریف نشده قیمت‌ها که سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، حدأقل برای مدتی، جلوگیری کند.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام