عرضه شانزده هزار تن محصول فولادی در بازار فرعی بورس کالا

 Vote: 1 person
عرضه شانزده هزار تن محصول فولادی در بازار فرعی بورس کالا

نخستین روز از سومین هفته تیرماه با عرضه حدود شانزده هزار تن محصول فولادی در بورس کالا آغاز شده است. امروز شنبه هفدهم تیر ماه 1402، در بازار فرعی بورس کالا 9 هزار و 903 تن میلگرد کلاف، 2 هزار و 800 تن میلگرد فولادی و یک هزار و 560 تن تسمه فولادی عرضه شد. در کنار این مقاطع فولادی، 200 تن شمش بلوم و یک هزار 300 تن شمش فولاد آلیاژی در بازار فرعی بورس کالا عرضه شده است.

از تالار حراج بورس چه خبر؟

شنبه هفته گذشته، مهمترین مقاطع فولادی مورد استفاده در صنعت و ساختمان سازی (تیرآهن، ناودانی، ورق گالوانیزه و میلگرد ساده)، در تالار حراج بورس، ارائه شد. تأثیر این حراج را در ثبات قیمت‌ها و افت نسبی برخی از مقاطع فولادی در طی هفته شاهد بودیم. اما تالار حراج بورس این هفته در بخش فولاد، تنها میزبان سنگ آهن دانه‌بندی (150 هزار تن) و کنسانتره سنگ آهن (هزار و ۸۰۰ تن) بود.

در اولین روز هفتۀ جاری، مهمترین و پر استفاده‌ترین مقاطع فولادی یعنی میلگرد، تیرآهن و ناودانی، در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه شده است. در این تالار 2 هزار و 525 تن ناودانی، یک هزار و 12 تن تیرآهن، 13 هزار و 750 تن میلگرد و 300 تن ورق سرد لوازم خانگی ارائه شده است. گندله سنگ آهن (۷۹۱ هزار تن) آهن اسفنجی (۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن)، کنسانتره بازیافتی سنگ آهن (15 هزار تن) و شمش بلوم (95 هزار و 50 تن) از دیگر محصولاتی هستند که در تالار صنعتی و معدنی بورس کالای امروز عرضه گشت.

اطلاعاتی از نرخ فروش مقاطع فولادی مهم

ورق سیاه امروز بدون نوسان قیمت است و نسبت به سه روز کاری هفته گذشته تغییری نداشته است. به عنوان مثال رول ورق St37 عرض 1250 میلیمتر، امروز 311930 ریال است. این عدد از سیزدهم تیر ماه تا به امروز تغییری نداشته است. برای مشاهدۀ قیمت ورق سیاه St37 کارخانه‌های کاویان اهواز، اکسین اهواز و فولاد مبارکه، روی لینک قیمت آن کلیک نمایید.

بر خلاف ورق سیاه که در بیشتر مبادی فروش نرخ ثابتی را طی چند روز گذشته داشته است، تیرآهن امروز نوسانات قیمتی اندکی را تجربه کرده است. تیرآهن سایز 20، 14، 16 و 18 شرکت فولاد مبارکه افت اندکی در قیمت را تجربه کردند. در مقابل، قیمت تیرآهن 24 و 27 حدود 1.9 تا 2 درصد نسبت به اخرید روز کاری هفته گذشته افزایش قیمت داشته است.

قیمت ورق گالوانیزه تاراز، شهرکرد، شهریار تبریز و هفت الماس از یازدهم تیرماه ثابت مانده و امروز نیز تغییری نداشته است.

لوله اسپیرال و لوله مانیسمان نیز از جمله مقاطعی هستند که همانند ورق های گالوانیزه بدون تغییر در نرخ خرید و فروش، مبادله می‌شوند.

قیمت ناودانی ناب تبریز و شکفته و فولاد فراد در تمامی سایزها ریزشی بوده است. ناودانی هم‌وزن اروپا، بجز سایز 20، بقیه سایزها با افت قیمت همراه است. سایز 20 این محصول 0.3 درصد افزایش قیمت داشته است و قیمت آن به ازای هر کیلوگرم 317440 ریال اعلام شده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام