بازار آرام و توأم با رکود فولاد

 Vote: 0 person
بازار آرام و توأم با رکود فولاد

این روزها شاید جوی آرام توأم با رکود در بازار فولاد و آهن کشور هستیم. قیمت امروز میلگرد در عرضه بورس کالا، 22 هزار و 392 تومان در نظر گرفته شده است. این عدد در مقایسه با هفتۀ گذشته، 0.4 درصد افت نشان می‌دهد. امروز چهارشنبه 14 تیر 1402، حدود 336 هزار و 339 تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه شد. از این مقدار، 292 هزار و 417 تن به میلگرد اختصاص داشته است. تیرآهن، نبشی، ناودانی و ورق گرم، از دیگر محصولات فولادی هستند که در بورس کالای امروز عرضه شده است.

نرخ روز فروش مقاطع فولادی مهم

دیروز نرخ فروش تیرهای فولادی در اکثر شرکت‌ها قیمتی ثابت بود. شرکت ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها، کاهش 20 - 50 هزار تومانی در قیمت فروش برخی تیرهای فولادی خود اعمال کرد. در مورد تیرآهن اهواز سایز 18 روند افزایش قیمت را شاهد بودیم. قیمت تیرآهن امروز ذوب آهن اصفهان، در تمامی سایزها کاهشی بود. بیشترین کاهش نیز مربوط به تیرآهن 12 متری سایز 20 است که با 1.4% کاهش، با قیمت 65137620 تومان عرضه شده است. در مورد تیرهای فولادی وارداتی برندهای کره، روس و ترک تغییری در نرخ فروش نسبت به دیروز و هفته گذشته ایجاد نشده است.

قیمت میلگرد امروز 0.4 - 0.8 درصد کاهش نشان می دهد. برخی کارخانه ها مثل نیشابور و امیرکبیر تغییری در نرخ فروش این محصول اعمال نکردند. آناهیتا گیلان از جمله شرکت هایی است که بیشترین کاهش را در نرخ فروش تمامی میلگردهای خود، اعم از A2 و A3 و قطر 8 تا 20 میلیمتر در نظر گرفته است.

بیشتر کارخانه‌های ورق سیاه، تغییری در نرخ فروش این محصول نسبت به دیروز در نظر نگرفته اند. به عنوان مثال، قیمت ورق سیاه قطعات، ضخامت 10 میل ابعاد 1200*6000، نه تنها نسبت به روز گذشته بدون تغییر مانده است، بلکه نسبت به هفته گذشته حدود 200 تومان کاهش نشان می‌دهد.

پروفیل زد و ورق گالوانیزه از جمله محصولات مهم و پرکاربرد هستند که طی این هفته تغییر خاصی در نرخ فروش شان ایجاد نشده و قیمت شان ثابت مانده است.

کارخانه تبریز یک هفته است که ناودانی‌های خود را در تمامی سایزها (8، 10، 12، 14، 16 میلیمتر) بدون تغییر قیمت عرضه کرده است. ناودانی سایز 5 برند فولاد کوهپایه، در ابتدای روز گذشته کاهشی بود اما تا پایان روز تغییر روند داد و افزایش دو هزار تومانی به خود گرفت. این محصول امروز بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز عرضه می شود؛ یعنی 259640 ریال. در نرخ فروش سایر کارخانه های تولید کنندۀ ناودانی نیز تغییر قیمتی گزارش نشده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام