وضعیت مناسب بازار فولاد و فرصت خوب برای خرید

 Vote: 1 person
 وضعیت مناسب بازار فولاد و فرصت خوب برای خرید

امروز شنبه 27 خرداد 1402، حدود ۱۲۸ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد که کف قیمت آن ۱۲ هزار و ۷۹۸ تومان اعلام شده است. همچنین، حدود ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۷۶ تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه شد. از این حجم عرضه شده، حدود ۳۶ هزار و ۴۴۰ تن به شمش بلوم اختصاص دارد. در مقایسه با هفتۀ گذشته، قیمت شمش بلوم حدود ۰/۳ درصد و حجم آن نیز حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است. 

بازار آهن و فولاد، آخرین روز کاری هفته گذشته را با ثبات و آرامش به پایان رساند. تنها چند نوسان جزئی در تعدادی از مبادی فروش مشاهده شد؛ اما به طور کل، قیمت‌ها ثابت بود. به رغم تعطیلی بازار در روزهای جمعه، دیروز جمعه 26 خرداد، قیمت دلار افزایش یافت و به 49 هزار و 450 تومان رسید. چیزی حدود 650 تومان افزایش نسبت به روز قبل خود، یعنی پنجشنبه.

می‌توان گفت ثبات و کاهش اندک روند قیمت ها در بازار فولاد ایران بی‌تأثیر از وضعیت مقاطع فولادی صادراتی ایران نیست. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس، ۱۵ دلار افت داشته است و با قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن مبادله شد. بیلت صادراتی ایران ۵۰ سنت افزایش یافت و با نرخ میانگین ۴۹۰ دلار خرید و فروش شد.  اسلب صادراتی منطقه CIS تغییری نداشت و با قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن به فروش رسید. قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS نیز بدون تغییر ماند و به ازای هر تن ۵۲۰ دلار مبادله شد.

وضعیت فروش پر استفاده ترین مقاطع فولادی

امروز کف قیمت میلگرد در محدوده ۲۵۵۰۰ تا ۲۶ هزار تومان قرار داشت. در کنار ثبات نسبی قیمت این محصول، برخی کارخانه ها هم کاهش 100 تا 200 تومانی در فروش محصول خود اعمال کردند.

 تیرآهن، لوله داربستی، لوله مبلی و پروفیل‌های درب و پنجره، ثبات قیمت خود را حفظ کرده اند.

قیمت روز ناودانی، نبشی و سپری تولیدی تمامی کارخانه‌ها نیز نسبت به هفتۀ گذشته تغییری نداشته است.

اگر در صدد خرید ورق سیاه هستید، فرصت را از دست ندهید و از وضعیت مناسب موجود در بازار برای خرید استفاده کنید. جهت استعلام قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی که آن‌ها نیز وضعیت مشابه ورق سیاه دارند، با ما تماس بگیرید: 90000011

محمدصادق چیت‌ساز عضو هیأت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران، محدودیت‌های تعزیراتی اعمال گرفته شده طی دو هفته اخیر را، عاملی مؤثر بر کنترل قیمت این روزهای آهن آلات بیان کرده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام