افزایش مجدد قیمت‌ مقاطع فولادی بعد از عید فطر

 Vote: 1 person
افزایش مجدد قیمت‌ مقاطع فولادی بعد از عید فطر

مقاطع فولادی پس از تعطیلات هم روند چند روز قبل خود را حفظ کرده و در اکثر مبادی فروش با افزایش قیمت مواجه شدند. بازار فولاد که در آخرین روزهای فروردین ماه وارد یک روند صعودی شده بود، تا آخرین روز کاری هفته گذشته این شرایط را حفظ کرده و اغلب محصولات افزایش قیمت قابل توجهی را ثبت کردند. معاملات امروز بازار پس از چند روز تعطیلی هم نشان دهنده عدم تغییر در روند روزهای اخیر است.

افزایش قابل توجه قیمت محصولات فولادی طی چند روز اخیر در حالی رقم خورده که بازار ارز به یک ثبات نسبی رسیده است. قیمت دلار که مدت زیادی در کانال ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان قرار داشته و نوسانات خاصی را تجربه نکرده، در روز جاری ۵۱ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام شد. از این رو، تلاطم ایجاد شده در بازار آهن و فولاد کشور را نمی‌توان به نرخ ارز و نوسانات آن نسبت داد.

قیمت فروش محصولات فولادی بعد از عید فطر

گزارش معاملات بازار آهن در روز جاری خبر از افزایش قیمت اکثر مقاطع فولاد دارد. میلگرد، نبشی و ناودانی برخی از مهمترین محصولاتی هستند که با وجود طی کردن روند صعودی در روزهای قبل از تعطیلات، باز هم افزایش نرخ فروش را تجربه کردند. البته برخی محصولات خاص مانند لوله و پروفیل هم تغییرات خاصی را در قیمت‌شان ثبت نکرده و بدون نوسان روز معاملاتی جاری را پشت سر گذاشتند. همچنین، تیرآهن در بخش شاخه فروشی کاهش قابل توجه ای را تجربه کرد که یا استثناء در بازار امروز محسوب می‌شود. آخرین قیمت فروش مقاطع فولادی بر اساس معاملات امروز، به شرح ذیل می‌باشد:

قیمت میلگرد

میلگرد باز هم به عنوان پیشگام بازار عمل کرده و قیمت فروش آن در اکثر شرکت‌های تولیدکننده با افزایش مواجه شد. اگر چه میزان رشد قیمتی میلگرد برندهای مختلف یکسان نبوده و این افزایش در برخی موارد جزئی بوده است. تعداد اندکی از شرکت‌های تولیدکننده هم تغییر خاصی در نرخ فروش این محصول ایجاد نکرده و عرضه میلگرد را با همان قیمت قبل انجام دادند. شرکت فولاد میانه از جمله برندهایی است که قیمت این محصول خود را در روز جاری افزایش داد. میلگرد سایز ۱۲ و ۱۲ متری این شرکت که پنج شنبه گذشته با نرخ ۲۳ هزار و ۵۵۸ تومان عرضه می‌شد، امروز به ۲۴ هزار و ۱۹ تومان رسید که افزایش حدود ۴۶۰ تومانی را نشان می‌دهد.

رشد قیمتی میلگرد در شرکت ذوب آهن آرمان آسیا اما تا حدودی بیشتر بود. میلگرد سایز ۱۲ و ۱۲ متری این شرکت در روز جاری با قیمت ۲۵ هزار و ۷۰ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. این در حالی است که همین محصول روز کاری قبل با نرخ ۲۴ هزار و ۱۵۳ تومان عرضه می‌شد. یعنی بیش از ۹۰۰ تومان افزایش به ازای هر کیلوگرم که میزان قابل توجهی است. البته تعداد محدودی از شرکت‌های تولیدکننده هم این محصول کلیدی خود را بدون نوسان قیمتی عرضه کردند. برای مثال، میلگرد ۱۲ و ۱۲ متری شرکت فولاد فایکو همانند پنج شنبه گذشته با نرخ ۲۴ هزار و ۴۳۴ تومان به فروش رسید.

نوسانات قیمت تیرآهن

تیرهای فولادی در بازار امروز روندی مخالف با کلیت بازار طی کرده و در اکثر مبادی با کاهش چشم گیری مواجه شدند. البته کاهش قیمت تیرآهن اغلب مربوط به بخش شاخه فروشی بوده و در قسمت کیلو فروشی حتی یک سری افزایشات جزئی هم دیده می‌شود. مهمترین دلیل افت شاخه‌های تیرآهن در روز جاری را می‌توان افزایش هیجانی قیمت این محصول در روزهای قبل از تعطیلات دانست. قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۲ متری با سایز ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان در بازار امروز ۵ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان اعلام شد. در حالی که این محصول پنج شنبه گذشته با قیمت ۵ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان معامله می‌شد و نشان دهنده ۲۷۵ هزار تومان کاهش به ازای هر شاخه است.

تیرآهن تولیدی سایر برندها هم در بخش شاخه فروشی روندی کاملا مشابه داشته و افزایش قیمت‌ آن‌ها نسبت به کارخانه ذوب آهن بیشتر بود. برای مثال، قیمت فروش هر شاخه تیرآهن ۱۴ و ۱۲ متری شرکت فولاد اهواز از ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان در روز کاری قبل به ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان در روز جاری رسید که افت حدود ۸۷۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. تیرآهن سایز ۱۶ و ۱۲ متری فولاد یزد هم با حدود ۹۲۰ هزار تومان کاهش به ازای هر شاخه، از ۵ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. با وجود این شرایط، قیمت تیرهای فولادی سایز ۱۶ و ۱۲ متری ذوب آهن در بخش کیلو فروش از ۲۷ هزار و ۵۲۳ تومان به ۲۸ هزار و ۴۴۱ تومان رسید تا حرکتی کاملا متناقض را بین بخش شاخه فروشی و کیلو فروشی تیرآهن شاهد باشیم.

آخرین قیمت هاش

تیرهای بال پهن برخلاف تیرآهن معمولی روند ثابتی را در بازار امروز پیش گرفته و با افزایش یا کاهش قیمتی مواجه نشدند. این شرایط هم برای هاش سبک و هم هاش سنگین مشابه بوده و اکثر این محصولات با همان نرخ پنج شنبه گذشته عرضه شدند. برای نمونه، تیر هاش سبک HEA ذوب آهن با سایز ۱۴ و طول ۱۲ متر در بازار امروز با نرخ ۳۰ هزار و ۷۳۴ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شد. این در حالی است که روز کاری قبل هم با همین قیمت معامله می‌شد. تیر هاش سنگین HEB ذوب آهن در سایز ۲۰ و طول ۱۲ متر هم مانند روزهای کاری قبل، با قسمت ۳۳ هزار و ۹۵۴ تومان عرضه شده و نوسان خاصی را تجربه نکرد. این شرایط برای سایزهای دیگر هاش در بخش سبک و سنگین هم کاملا مشابه بود.

تغییرات نرخ فروش صفحات فولادی

شیت‌های فولادی هم مانند کلیت بازار، روز جاری را با افزایش قابل توجه پشت سر گذاشتند. بسیاری از نمونه‌های مختلف ورق فولادی با وجود افزایش قیمت در روزهای اخیر، امروز هم مجددا رشد قیمتی را تجربه کردند. این شرایط به خصوص در ورق‌های نورد گرم و پایه بیشتر مشهود بود. البته تعداد محدودی از پلیت‌های فولادی هم بدون تغییر و با همان نرخ روزهای کاری قبل به فروش رسیدند که ورق گالوانیزه از جمله مهمترین آن‌ها به شمار می‌آيد. آخرین قیمت فروش این محصولات بر اساس معاملات امروز، به شرح ذیل می‌باشند:

نرخ فروش ورق A516

این محصول در بین ورق‌های فولادی بیشترین افزایش را داشته و تقریبا در تمامی سایزها با رشد قیمت مواجه بود. ورق A516 برش خورده فولاد مبارکه اصفهان با ضخامت ۶ میل و سایز ۱۵۰۰*۶۰۰۰ در بازار امروز با نرخ ۳۶ هزار و ۶۹۸ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. همین محصول در روز کاری قبل با قیمت ۳۴ هزار و ۵۶۵ تومان معامله می‌شد که نشان از افزایش حدود ۲ هزار و ۱۳۰ تومانی دارد. ورق A516 با همین سایز و ضخامت ۱۲ میلیمتر هم با حدود ۱۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، با نرخ ۳۵ هزار و ۸۶۳ تومان در بازار امروز معامله شد.

قیمت ورق St52

این نمونه پلیت‌های فولادی هم شرایطی مشابه با ورق‌های A516 را طی کرده و با افزایش نرخ فروش مواجه شدند. البته رشد قیمتی ورق‌های St52 نسبت به نمونه‌های قبل تا حدودی کمتر بود. برای مثال، ورق شیت St52 فولاد مبارکه با ضخامت ۸ میل و سایز ۱۵۰۰*۶۰۰۰ که روز کاری قبل با نرخ ۳۴ هزار و ۹۲ تومان به فروش می‌رسید، در بازار امروز با قیمت ۳۵ هزار و ۳۹۵ تومان عرضه شد. به این ترتیب، حدود ۱۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم نسبت به آخرین روز کاری افزایش داشت. تغییرات قیمتی این ورق در سایزهای دیگر هم تقریبا مشابه بوده و در اکثر مبادی فروش، همین میزان افزایش را تجربه کردند.

قیمت ورق St37

ورق سیاه هم مانند نمونه‌های قبل، رشد قابل توجهی را در بازار امروز تجربه کرد. اگر چه میزان افزایش نرخ فروش شیت‌های ST37 در سایزهای مختلف به یک اندازه نبود، اما برایند تغییرات این محصول به صورت قاطع مثبت است. ورق ST37 رول شرکت فولاد مبارکه با ضخامت ۲ میل و سایز ۱۰۰۰ در بازار امروز با نرخ ۳۵ هزار و ۴۶ تومان عرضه شد. این در حالی است که همین محصول  در روز کاری قبل با قیمت ۳۳ هزار و ۳۴۹ تومان به فروش می‌رسید و نشان دهنده افزایش حدود ۱۷۰۰ تومانی به ازای هر کیلوگرم است. سایزهای دیگر ورق‌ سیاه هم در معاملات امروز با افزایش نرخ فروش مواجه شدند. با این حال، رشد قیمتی برخی سایزها تا حدودی محدودتر بود.

قیمت ورق گالوانیزه

برخلاف اکثر شیت‌های فولادی، ورق گالوانیزه در بازار امروز با نوسان قیمتی مواجه نبوده و نرخ فروش آن در اکثر مبادی ثابت اعلام شد. ورق گالوانیزه رول شهریار تبریز با ضخامت ۳ میلیمتر و سایز ۱۲۵۰، امروز هم مانند روزهای کاری گذشته با قیمت ۵۵ هزار و ۶۸۹ به فروش رسیده و تغییر خاصی نداشت. ورق گالوانیزه رول شهر کرد با ضخامت ۰.۴ میل و سایز ۱۰۰۰ هم بدون نوسان با نرخ ۵۲ هزار و ۲۹۴ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شد. پلیت‌های گالوانیزه سایر شرکت‌ها هم شرایطی مشابه داشته و تغییرات خاصی را ثبت نکردند.

نوسانات نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی هم مانند اکثر مقاطع فولادی، امروز را با یک روند کاملا صعودی پشت سر گذاشتند. تقریبا تمامی شرکت‌های عرضه کننده این محصولات نرخ فروش خود را افزایش دادند؛ اگر چه میزان رشد قیمتی برای همه آن‌ها به یک اندازه نبود. برای مثال، قیمت نبشی ۶ متری سایز ۵*۷۰*۷۰ شرکت آریان فولاد از ۲۴ هزار و ۱۷۱ تومان به ۲۴ هزار و ۴۴۶ تومان رسید و حدود ۲۷۵ تومان افزایش را به ثبت رساند. این شرایط برای محصولات شرکت فولاد شکفته هم مشابه بود. به گونه ای که نبشی سایز ۳*۳۰*۳۰ و ۶ متری این شرکت از ۲۵ هزار و ۹۴۳ تومان به ۲۶ هزار ۸۶۰ تومان رسیده و حدود ۹۲۰ تومان افزایش داشت.

ناودانی هم در بازار روز جاری شرایطی مشابه با نبشی داشته و در اکثر مبادی با افزایش قیمت مواجه بود. اگر چه تعداد محدودی از شرکت‌های تولیدکننده این محصول نرخ فروش خود را افزایش نداده و با همان قیمت قبل اقدام به عرضه کردند. شرکت فولاد ناب تبریز از جمله تولیدکننده‌هایی است که قیمت این محصول را افزایش داد. قیمت ناودانی ۶ متری سایز ۸ شرکت ناب تبریز، امروز به ۲۶ هزار و ۲۸۸ تومان رسیده و حدود ۴۶۰ تومان رشد داشت. شرکت‌های فولاد شکفته و فولاد کوهپایه هم نرخ فروش ناودانی خود را افزایش دادند. با این حال، ناودانی‌های تولیدی شرکت البرز ایرانیان با همان نرخ قبل در بازار عرضه شدند.

نرخ فروش لوله و پروفیل

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این محصولات پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز، قیمت محصولات شان را در روز جاری افزایش دادند. تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها هم لوله و پروفیل خود را بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری عرضه کردند تا آرامش نسبی در این بخش بازار فولاد حاکم باشد. لوله داربستی اصفهان در ضخامت ۲ میل و سایز ۱ و ۱/۲ اینچ از ۳۳ هزار و ۹۵۴ تومان به ۳۴ هزار و ۲۲۱ تومان رسید تا حدود ۲۶۵ تومان افزایش داشته باشد. لوله گالوانیزه ۶ متری صنعتی قزوین با ضخامت ۲ میلیمتر و سایز ۱/۲ اینچ هم مانند روزهای کاری قبل، با قیمت ۵۰ هزار و ۷۳۴ تومان عرضه شد. سایر نمونه‌های لوله فولادی هم با افزایش جزئي یا ثبات قیمت همراه بودند.

پروفیل هم در برخی مبادی با رشد قیمتی و در برخی شرکت‌ها با ثبات همراه بود. با این حال، جو غالب تغییرات قیمتی این محصول مثبت بود. پروفیل ساختمانی سایز ۲*۲۰*۲۰ و ۶ متری اصفهان در بازار امروز با قیمت ۳۴ هزار و ۴۰۴ تومان عرضه شد. این در حالی است که همین محصول پنجشنبه گذشته با نرخ ۳۴ هزار و ۱۲۹ تومان به فروش می‌رسید و افزایش حدود ۲۷۵ تومان را نشان می‌دهد. پروفیل صنعتی در اکثر مبادی با ثبات قیمت همراه بوده و تغییر قابل ملاحظه ای نداشت. برعکس، پروفیل Z تولیدی اکثر شرکت‌ها با افزایش قیمت مواجه بود. قیمت پروفیل Z*۱۴ با ضخامت ۲.۵ میلیمتر که در روز کاری قبل با نرخ ۳۴ هزار و ۶۷۹ تومان معامله می‌شد، در بازار امروز به ۳۵ هزار و ۱۳۸ تومان رسید تا حدود ۴۵۰ تومان افزایش را به ازای هر کیلوگرم تجربه کرده باشد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 1 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام