آغاز فعالیت مجدد کارخانه صدر فولاد لرستان

 Vote: 0 person
آغاز فعالیت مجدد کارخانه صدر فولاد لرستان

کارخانه صدر فولاد لرستان از کارخانه های تولید کنندۀ فولاد است که مدتی فعالیتش متوقف شده بود. اخبار اخیر حاکی از آن است که مراحل آزمایشی شروع به کار مجدد این مجموعه انجام شده و چند صد تن تولید هم داشته است. آقای مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه معدن خبرگزاری صدا و سیما داشته است. به گفتۀ او طبیعتاً شرکتی که چند سال تعطیل بوده و مشکلات حقوقی داشته و از مالکی به مالک دیگری منتقل شده است، یکسری مشکلات دارد.

مشکلاتی از جمله بدهی به شرکت گاز استان. پیش از این تفاهمی انجام شده، اما شرکت به تعهدات خود عمل نکرده بود، طی مذاکراتی که با مدیر شرکت گاز صورت گرفت آن‌ها همکاری و همراهی کردند و مشکل گاز شرکت حل و قسط اول نیز پرداخت شد.

مشکل دیگر، مطالبات کارگری بود. کارگران دلیل مسائل حقوقی، چند ماهی حقوق نگرفته بودند و معوقاتی داشتند که با تأمین منابع حل شد.

وی با اشاره به نوسانات ارزی گفت: واقعاً در جنگ اقتصادی هستیم، همه باید با همکاری و حمایت تولیدکنندگان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی افزود: مردم، کارگران و فضای رسانه‌ای استان باید برای افزایش بهره وری خط تولید، در کنار تولیدکنندگان باشند.

کارخانه صدر فولاد لرستان

کارخانه صدر فولاد لرستان به مساحت ۳۵ هکتار در استان لرستان واقع شده است. این کارخانه در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد آغاز کرد. قرار بود میزان تولید ۲.۵ برابر شود. اما نبود سرمایه کافی در گردش و بدهی های بانکی، سبب توقف فعالیت کارخانه گردید. این کارخانه پس از 6 سال تعطیلی (از سال 1396) در سال جدید (1402) فعالیت خود را مجدداً آغاز کرده است. گفته شده است که با راه اندازی این مجموعه، 180 نیرو مشغول کار و فعالیت خواهند شد. میلگرد از جمله تولیدات و محصولات این کارخانه است. طبیعتاً با راه اندازی خطوط تولید این محصول، باید قیمت میلگرد به حد تعادل برسد. اما آیا به نظر شما تبعیت نرخ خرید و فروش فولاد از قیمت دلار، اجازۀ تعدیل در بازار خرید و فروش محصولات فولادی را می‌دهد؟!


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام