آرامش در بازار آهن و فولاد کشور

 Vote: 0 person
آرامش در بازار آهن و فولاد کشور

بازار فولاد که در هفته قبل به یک ثبات نسبی رسیده بوده، از ابتدای هفته جاری تا کنون هم شرایط خود را حفظ کرده و بیشتر محصولات بدون تغییر قیمت معامله می‌شود. در برخی موارد خاص هم شاهد کاهش جزئی قیمت فروش برخی مقاطع بودیم که هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان نوسان جوری نبوده که بتوانند جو کلی بازار را تحت تاثیر قرار دهند. دلیل اصلی ثبات بازار فولاد در این روزها را هم می‌توان کاهش نوسانات و التهابات موجود در بازار ارز دانست.

قیمت دلار پس از افزایش ناگهانی که مدتی قبل تجربه کرده و به کانال ۳۳ هزار تومان رسید، دیگر توان افزایش بیشتر، حداقل در این بازه زمانی را ندارد. به این ترتیب، روزهای گذشته در کانال ۳۳ و ۳۲ هزار تومان در حال نوسان بود. بر اساس آخرین گزارشات این بازار، نرخ فروش دلار آزاد در روز جاری چیزی حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌باشد که نشان از افت جزئی آن دارد. به هر حال، در ادامه جدیدترین نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد کشور را بررسی می‌کنیم تا اطلاعات جامعی در این رابطه به دست آورید.

 

آخرین تغییرات قیمتی مقاطع فولادی

بیشتر شرکت‌های تولیدکننده فولاد، در روزهای اخیر نرخ فروش محصولات خود را ثابت نگه داشته‌اند. حتی در برخی موارد، قیمت عرضه محصولات فولادی تا حدی هم کاهش داشته است. با این حال، روند کلی بازار در روز جاری همانند روزهای قبل یک روند آرام و همراه با ثبات بوده است. این شرایط برای اکثر مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، پروفیل و انواع ورق صادق بوده است. در ادامه، قیمت امروز (1401/7/26) فروش محصولات فولادی شرکت‌های مختلف ارائه شده است.

نرخ فروش میلگرد آجدار

امروز قیمت فروش میلگرد آجدار در اکثر مبادی ثابت بود و بیشتر شرکت‌ها اقدام به فروش میلگرد با همان قیمت روز معاملاتی قبل کردند. برای مثال، میلگرد ۱۴ نیشابور همچون روزهای گذشته با قیمت ۱۴ هزار و ۶۷۰ تومان به ازای هر کیلو گرم معامله شد. میلگرد سایز ۱۲ و ۱۲ متری شرکت راد همدان هم با نرخ ۱۵ هزار و ۳۸۱ تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل هیچ تغییری نداشت. شرکت ذوب آهن آرمان آسیا هم از این روند مستثنی نبوده و تغییری در قیمت میلگرد خود ایجاد نکرد. میلگردهای سایز ۱۲ و ۱۲ متری این شرکت امروز با نرخ ۱۴ هزار و ۴۰۴ تومان به ازای هر کیلو گرم به فروش رسید. با این حال، نرخ فروش میلگرد در برخی شرکت‌های محدود مانند ابهر هم با کاهش حدود ۲۸۰ تومانی رو به رو شد.

قمیت تیرآهن

تیرآهن هم مانند میلگرد، در اکثر مبادی فروش تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده و با همان قیمت روز معاملاتی قبل به فروش رسید. این ثبات قیمتی تیرآهن هم در بخش کیلو فروشی و هم در بخش شاخه فروشی حاکم بود. البته تیرآهن تولیدی برخی شرکت‌های خاص هم کاهش قیمت جزئي را ثبت کردند. برای مثال، نرخ فروش برخی از تیرآهن‌های شرکت ذوب آهن اصفهان در بخش شاخه فروشی، بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش داشت. با این حال، روند کلی تغییرات قیمتی تیرآهن هم مانند کلیت بازار تمایل به ثبات داشت و نوسانات چشمگیری را در روز جاری ثبت نکرد.

نوسانات قیمت هاش

تیرهای هاش هم چه در بخش سبک و چه در بخش سنگین تغییرات قیمتی خاصی را تجربه نکردند. تیر هاش سبک شرکت ذوب آهن اصفهان در سایز ۱۸ و طول ۱۲ متری، امروز با قیمت ۲۵ هزار و ۲۳۰ تومان به فروش رسید که نسبت به یک هفته گذشته تغییری نداشت. این روند برای سایر تیرهای سبک HEA هم مشابه بود. از طرف دیگر، تیرهای هاش سنگین هم با افزایش یا کاهش قیمت مواجه نشدند. تیر سایز ۱۶ سنگین شرکت ذوب آهن با طول ۱۲ متر، امروز با قیمت ۲۱ هزار و ۱۰۱ تومان به ازای هر کیلو گرم به فروش رسید. سایر تیرهای هاش سنگین ذوب آهن هم در یک هفته اخیر با ثبات قیمتی همراه بوده اند.

نرخ فروش ورق های فولادی

انوع ورق فولادی بازار امروز را با ثبات یا کاهش قیمتی پشت سر گذاشتند. به عبارت دیگر، قیمت این ورق در برخی انواع و سایزها ثابت بوده و در برخی سایزها هم با کاهش مواجه شد. البته کاهش قیمتی ورق‌های فولادی هم مانند سایر مقاطع، عمدتا جزئی بود. برای مثال، ورق سیاه با ضخامت ۲ و سایز ۱۰۰۰ * ۲۰۰۰ فولاد مبارکه از ۲۰ هزار و ۴۶ تومان در روز گذشته با ۱۹ هزار و ۸۶۳ تومان رسید تا کاهش قیمتی حدود ۱۸۰ تومانی را ثبت کرده باشد. با این حال، برخی دیگر از سایزهای ورق سیاه با ثبات قیمتی همراه بودند. ورق سیاه با ضخامت ۶ و سایز ۱۰۰۰ همچون روز قبل با نرخ ۲۰ هزار و ۴۱۳ تومان معامله شد. سایر ورق های فولادی هم شرایطی مشابه را تجربه کردند.

نبشی و ناودانی

نبشی از جمله مقاطعی بود که در بازار امروز، با کاهش قیمتی مواجه شد. اگر چه میزان کاهش قیمت نبشی چندان زیاد نبود، اما بیشتر شرکت‌های عرضه کننده این محصول نرخ فروش آن را نسبت به روزهای قبل پایین آوردند. به این ترتیب، روند ثابت قیمت نبشی بعد از چند روز رو به پایین شکسته شد. نبشی ۵ * ۵۰ * ۵۰ شرکت آریان فولاد با کاهش قیمتی نزدیک به ۲۷۵ تومان نسبت به روز قبل، از ۱۶ هزار و ۲۳۹ تومان به ۱۵ هزار و ۹۶۴ تومان رسید. نبشی ظهوریان هم با شرایط مشابه از ۱۶ هزار و ۴۳۲ تومان در روز قبل به ۱۶ هزار و ۱۴۷ تومان در روز جاری رسید تا بیش از ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را ثبت کرده باشد. البته برخی شرکت ها همچون فولاد کوهپایه و سپهر ایرانیان تغییری در قیمت نبشی خود ایجاد نکردند.

ناوادنی اما برخلاف نبشی، امروز را کاملا آرام پشت سر گذاشته و شاهد نوسانات خاصی در نرخ فروش خود نبود. برای مثال، ناودانی سایز ۶ و ۶ متری شرکت شکفته امروز هم مانند روز قبل با قیمت ۱۶ هزار و ۹۷۳ تومان به ازای هر کیلو گرم به فروش رسید. این روند برای سایر شرکت‌های عرضه کننده ناودانی هم مشابه بود و قیمت این محصول در سایز ۶ و ۶ متری برای شرکت فولاد کوهپایه، ۱۶ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شد که نسبت به یک هفته گذشته تغییری نداشته است.

تغییرات قیمتی لوله و پروفیل

این مقاطع فولادی هم مانند کلیت بازار، نسبت به روزهای گذشته ثبات قیمتی داشته و نوسانات خاصی را تجربه نکردند. لوله داربستی ۱ و ۲/۱ اینچ و ۶ متری اصفهان همچون روز قبل، با قیمت ۱۹ هزار و ۸۱۷ تومان به ازای هر کیلو گرم معامله شد. لوله مانیسمان هم در بیشتر مبادی فروش در طول یک هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است. لوله ۱ اینچ و ۶ متری بدون درز در بازار امروز با قیمت ۷۵۵ هزار و ۹۶۴ تومان به ازای هر شاخه معامله شد. انواع پروفیل در سایزهای مختلف هم نسبت به روزهای قبل نوسان نداشته و عمدتا با ثبات قیمت همراه بودند. برای مثال، پروفیل با ضخامت ۲، سایز ۵۰۸ و ۶ متری در بازار امروز با قیمت ۲۰ هزار و ۶۴۳ تومان عرضه شد.

 


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام