افزایش قیمت آهن آلات بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا

 Vote: 0 person
افزایش قیمت آهن آلات بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا

نرخ فروش محصولات فولادی که از اواخر هفته دوم مرداد شروع به افزایش کرده بود، پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا هم این روند خود را ادامه داده و اکثر مقاطع افزایش قیمت را تجربه کردند. با توجه به این که نرخ دلار در چند روز اخیر تغییر چندانی نداشته است، نمی‌توان این مورد را به عنوان عامل افزایش قیمت در بازار آهن در نظر گرفت؛ چرا که تقریبا در حدود دو ماه است که دلار در کانال ۳۱ هزار تومان قرار گرفته و طبق آخرین گزارش ها، هر دلار با قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

از طرف دیگر، نرخ فولاد و آهن در بازارهای جهانی هم افزایش قابل توجهی را تجربه نکرده است؛ به این ترتیب، می‌توان گفت مصوبه‌هایی که برای معاملات بورس کالا در ابتدای هفته گذشته تصویب گردیده‌ اند، نقش اصلی را در افزایش قیمت ها دارند که با توجه به شرایط فعلی، تقریبا دستوری است. به هر حال، در ادامه آخرین روند تغییرات در بازار آهن و فولاد کشور را بررسی خواهیم کرد تا از نوسانات قیمتی مقاطع مختلف آگاه شوید. پس با ما همراه باشید. 

افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار کشور

بازار آهن و فولاد کشور از انتهای هفته گذشته وارد یک روند صعودی شد که برخی از مقاطع از جمله آرماتور را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت آن‌ها گردید. این روند در هفته جدید و به خصوص بعد از تعطیلات محرم هم ادامه داشته و این بار بخش بزرگ تری از بازار افزایش قیمت را تجربه کردند.

نوسانات قیمت میلگرد

میلگرد که از هفته دوم مرداد افزایش قیمت را تجربه کرد، در هفته جاری نیز مجددا یک روند صعودی را در پیش گرفته و اکثر مبادی فروش نرخ عرضه خود را افزایش دادند. برای مثال، میلگرد آجدار سایز ۱۲ ذوب آهن که در روز شنبه ۱۴ هزار و ۵۸۸ تومان بود، امروز یعنی چهارشنبه با قیمت ۱۴ هزار و ۹۵۵ تومان عرضه شد که افزایش حدود ۳۵۰ تومانی را نشان می‌دهد. همچنین آرماتور آجدار سایز ۱۲ میانه که در روز شنبه با قیمت ۱۴ هزار و ۸۱۷ تومان به فروش عرضه شد، در اواخر هفته به ۱۵ هزار و ۱۸۴ تومان رسیده است که باز هم افزایش حدود ۳۵۰ تومانی را نشان می‌دهد. روند نوسانات میلگرد در سایر مبادی هم تقریبا به همین شکل و افزایش بوده است.

نرخ فروش تیرآهن

تیرهای فولادی هم مانند میلگرد در هفته جدید و بعد از تعطیلات، افزایش قیمت را تجربه کرده است. این افزایش قیمت هم در اکثر شرکت های عرضه کننده رخ داده و مربوط به یک یا چند شرکت خاص نبوده است. تیرآهن سایز ۱۴ و ۱۲ متری ذوب آهن اصفهان از ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان به ازای هر شاخه در ابتدای هفته به ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان در انتهای هفته رسیده است که حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. این افزایش قیمت در بخش کیلو فروشی هم مشهود بود. برای مثال، نرخ فروش تیرآهن سایز ۱۸ و ۱۲ متری ذوب آهن که روز شنبه حدود ۱۴ هزار و ۹۵۵ تومان بود به ۱۵ هزار و ۸۷۲ تومان رسید که افزایش حدود ۹۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.

تغییرات قیمت هاش

 نرخ فروش تیرهای هاش هم در اکثر مبادی با افزایش همراه بوده و این روند صعودی هم تیرهای هاش HEA و هم تیرهای هاش قیمت هاش HEB را شامل می‌شود. تیر هاش HEA سایز ۱۴ که در روش شنبه با قیمت ۲۲ هزار و ۱۹ تومان عرضه می‌شد، امروز با نرخ ۲۲ هزار و ۴۷۸ تومان به ازای هر کیلوگرم معامله می‌شود تا افزایش حدود ۴۵۰ تومانی را ثبت کرده باشد؛ همچنین قیمت تیر هاش HEB سایز که در روز شنبه ۲۱ هزار و ۵۶۰ تومان اعلام شده بود، امروز به ۲۲ هزار و ۱۹ تومان رسید تا این نوع هاش هم در حدود ۴۵۰ تومان افزایش داشته باشد.

نوسانات قیمتی صفحات فولادی

ورق های فولادی هم عمدتا در این هفته افزایش قیمت را تجربه کردند که البته این افزایش نرخ فروش برای همه آن ها به یک اندازه نبوده است. برای مثال، قیمت ورق سیاه سایز ۲ فولاد مبارکه از ۱۸ هزار و ۲۸ تومان در ابتدای هفته به ۱۸ هزار و ۲۱۲ تومان در آخرین روزهای هفته رسیده است. یعنی در حدود ۲۰۰ تومان افزایش را ثبت نموده است. این در حالی است که نرخ فروش ورق St52 سایز ۶ فولاد مبارکه از ۱۹ هزار و ۷۲۵ تومان به ۲۰ هزار و ۱۸۴ تومان رسیده است. یعنی حدود ۴۶۰ تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش داشته است. قیمت سایر ورق های فولادی هم عمدتاً نسبت به ابتدای هفته بالاتر رفته که البته میزان این تغییرات متفاوت است.

نرخ فروش نبشی و ناودانی

قیمت نبشی و ناودانی هم مانند عمده محصولات در بازار آهن، در این هفته افزایش را تجربه کردند. با این حال، افزایش قیمت این مقاطع نسبت به سایر محصولات مانند میلگرد و تیرآهن مقداری کمتر بود. برای مثال، نبشی شکفته سایز ۳ * ۳۰ * ۳۰ که روز شنبه حدود ۱۵ هزار و ۷۸۰ تومان بود، در اواخر هفته به ۱۶ هزار و ۱۰ تومان رسیده است که بیش از ۲۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، قیمت ناودانی سایز ۱۲ و ۶ متری ناب تبریز هم که در ابتدای هفته ۱۶ هزار و ۵۶ تومان بود، به ۱۶ هزار و ۲۳۹ تومان رسیده است.

قیمت فروش لوله و پروفیل

برخلاف عمده بازار، لوله و پروفیل تغییرات خاصی را در این هفته ثبت نکردند. برای مثال، قیمت پروفیل در اکثر سایزها نسبت به ابتدای هفته ثابت بوده است. بیشتر انواع لوله های فولادی از جمله لوله های گالوانیزه هم از ابتدای هفته تا کنون نوسانات قیمتی خاصی نداشته اند. اما برخی از انواع لوله مانند لوله داربستی تغییراتی جزئی را ثبت کرده اند که در مبادی مختلف با هم تفاوت داشته است. یعنی برخی مبادی نرخ فروش خود را مقداری افزایش و برخی دیگر مقداری کاهش داده اند که البته خیلی قابل توجه نبوده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام