ثبات نسبی و کاهش قیمت برخی مقاطع فولادی در 25 تیر

 Vote: 0 person
ثبات نسبی و کاهش قیمت برخی مقاطع فولادی در 25 تیر

هفته گذشته، یکی از آرام‌ترین هفته‌های بازار آهن و فولاد از ابتدای سال تا کنون بود. به گونه‌ای که قیمت اکثر محصولات فولادی ثابت بوده یا نوسانات بسیار جزئی را تجربه کردند. این روند امروز، 25 تیر ماه هم ادامه داشته و نوسانات خاصی در قیمت مقاطع فولادی مشاهده نشد. در واقع، امروز بیشتر محصولات همچنان با قیمت قبلی خود معامله می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها هم به صورت جزئی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

دلیل اصلی ثبات و آرامشی که در هفته اخیر تا کنون بر بازار فولاد کشور حاکم شده هم ثبات نسبی نرخ ارز است. چرا که قیمت دلار در بازار آزاد، برای مدتی در کانال ۳۱ هزار تومان قرار گرفته و در همین کانال نوسانات جزئی انجام می‌داد. البته در آخرین روزهای هفته گذشته، نرخ دلار کمی افزایش یافته و وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد که در صورت تداوم افزایش قیمت ارز، به احتمال زیاد تاثیر آن در بازار هفته جاری مشاهده خواهد شد. به هر حال، در ادامه آخرین تغییرات قیمتی در بازار فولاد کشور را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قیمت محصولات فولادی در امروز 25 تیر ماه

همانطور که گفتیم، در پی هفته آرامی که پشت سر گذاشتیم، امروز هم ثباتی نسبی بر بازار آهن و فولاد کشور حاکم بود. تقریبا بیشتر مقاطع با همان قیمت قبلی خود معامله شده و برخی هم مقداری کاهش قیمت را تجربه کردند. بدون شک، پایین آمدن قیمت جهانی و کاهش تقاضای فولاد، یکی از دلایل اصلی این ثبات و کاهش جزئی قیمت‌ها در بازار آهن کشور محسوب می‌شود. در ادامه، آخرین تغییرات مقاطع فولادی ارائه شده است.

قیمت تیرآهن

تیرآهن هم مانند سایر مقاطع فولادی، روز اول هفته را با آرامشی نسبی آغاز کرد. به گونه‌ای که بیشتر شرکت‌ها نرخ فروش تیر خود را نسبت به روز کاری قبل تغییر نداند. البته برخی از شرکت ها هم نوساناتی را در تعدادی از محصولات‌شان تجربه کردند. این تغییرات قیمتی تیرآهن به خصوص در محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان بیشتر از شرکت‌های دیگر قابل مشاهده بود و یک روند صعودی داشت. طوری که محصولات این شرکت در قسمت شاخه‌ای بین ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. در بخش کیلو فروشی هم تیرهای ذوب بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان گران‌تر شدند.

نرخ فروش میلگرد

به دنبال جو آرامی که در تمام بازار حاکم شده است، قیمت میلگرد آجدار هم در اکثر مبادی فروش نسبت به آخرین روز کار تغییر خاصی را تجربه نکرده است. تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها قیمت فروش میلگرد خود را بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش دادند. در صورت ثبات عوامل اثرگذار بر بازار فولاد، به احتمال زیاد نرخ فروش میلگرد تا انتهای هفته جاری با تغییات خاصی رو به رو نمی‌شود؛ مگر این که برخی از عوامل مانند قیمت معاملات ارز یا مذاکرات برجام تعادل بازار را بر هم زنند.

 قیمت نبشی و ناودانی

این مقاطع به صورت کامل با روند کلی بازار هماهنگ بوده و کمترین تغییرات قیمتی را تجربه کردند. به گونه‌ای که قیمت فروش ناوادانی در اکثر شرکت‌ها ثابت بود. نرخ فروش نبشی هم در بیشتر شرکت‌ها تغییری را تجربه نکرده و تنها در برخی شاخه‌ها نوسانات جزئی در حدود ۵۰ تومان افزایش یا کاهش مشاهده شد.

نرخ فروش لوله و پروفیل

در بخش لوله و پروفیل هم هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار رخ نداده است. نرخ فروش لوله‌های مختلف از جمله لوله داربستی، گازی و لوله مانیسمان نسبت به قبل ثابت بوده و تغییرات خاصی را تجربه نکردند. اما پروفیل شرایط کمی متفاوت‌تری داشت. با این که در بسیاری از شرکت‌های قیمت این مقاطع ثابت بود، اما قیمت فروش آن‌ها در تعدادی از شرکت‌ها ببین ۵۰ تا ۲۵۰ تومان کاهش یافت.

قیمت ورق های فولادی

شرایط امروز بازار در بخش ورق‌های فولادی هم کاملا آرام بود. طوری که اکثر ورق‌ها از جمله ورق سیاه، گالوانیزه، رنگی و روغنی با همان قیمت قبل خود معامله شدند و افزایش یا کاهشی را تجربه نکردند.

پیش بینی روند بازار فولاد در هفته جاری

اکثر عوامل مؤثر بر قیمت فولاد از هفته قبل تا کنون دچار تغییرات خاصی نشده‌اند، از این رو، به احتمال زیاد هفته جاری هم یک روند آرام و ثابت را در بازار آهن و فولاد کشور شاهد خواهیم بود. مگر این که برخی از فاکتوهای مهم مانند نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد یا عرضه و تقاضا به صورت ناگهانی دچار تغییر شود. در میان این عوامل هم امکان تغییرات در نرخ ارز بیشتر از سایرین است. چرا که اخبار مربوط به سفر بایدن به خاورمیانه و حواشی آن مرتب روی این بازار تاثیر می‌گذارد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام