خودداری بسیاری از کارخانه های فولاد از اعلام قیمت های جدید

 Vote: 2 person
خودداری بسیاری از کارخانه های فولاد از اعلام قیمت های جدید

امروز شنبه 19 اسفند 1402، بسیاری از کارخانه‌های تولید کنندۀ مقاطع فولادی، قیمت محصولات خود را اعلام نکردند. عرضۀ محصولات مرتبط با فولاد در بازار بورس کالای ایران نیز چندان متنوع و زیاد نبوده است. در تالار محصولات صنعتی و معدنی 690 هزار تن گندلۀ سنگ آهن، 135 هزار تن آهن اسفنجی و 1000 تن کک متالوژی عرضه شد. سنگ آهن کنستانتره، کلوخه و دانه بندی شده هر کدام به میزان 762300 تن، 207500 تن و 120000 تن در تالار حراج باز اعلام شده است. شمش بلوم از جمله محصولات زنجیرۀ فولاد است که امروز، هم در تالار صنعتی و معدنی و هم در تالار صادراتی عرضه شده است. امروز ۴۲ هزار و ۱۰۰ تن شمش بلوم در تالار صنعتی و معدنی و 10 هزار تن نیز در تالار صادراتی ارائه گشت. نوع و میزان مقاطع فولادی که در بورس کالای ارائه می‌گردد به شرح زیر است:

  • ۴۰ تن لوله فلزی درجه دو در بازار فرعی.
  • ۶۵ هزار و ۲۲۴ تن میلگرد در تالار محصولات صنعتی و معدنی.
  • ۲۳ هزار و ۴۷۴ تن تیرآهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی.
  •  یک هزار تن ورق سرد خودرو در تالار محصولات صنعتی و معدنی.

چه خبر از قیمت ها در بازار فولاد؟

در اولین روز هفتۀ چهارم اسفند، بسیاری از کارخانه‌های تولید کنندۀ مقاطع فولادی، قیمت محصولات خود را اعلام نکردند. بررسی قیمت امروز میلگرد آجدار حاکی از آن است که کارخانه‌های آریان فولاد، نورد گرم سمنان، قائم، راد همدان و صبا فولاد زاگرس، اولاً از جمله برندهایی هستند که اعلام قیمت کرده اند، دوماً همگی فاز افزایشی داشته‌اند. میزان این افزایش به صورت زیر بوده است:

  • آریان فولاد: 0.7%
  • نورد گرم سمنان: 0.7%
  • قائم: 0.4%
  • راد همدان: 0.8 - 0.9%
  • صبا فولاد زاگرس: 0.7% 

کارخانۀ پردیس و ابهر، امروز تغییر قیمتی برای آرماتورهای آجدار خود لحاظ نکردند. برند ابهر، میلگرد آجدار 14 A3 خود را با همان قیمت روز کاری قبل، یعنی کیلویی 25510 تومان اعلام کرد.

میانه، ذوب آهن، ظفربناب و نیشابور از جمله برندهایی هستند که امروز، قیمت آرماتورهای آجدار خود را اعلام نکردند.

قیمت ورق گالوانیزه برندهای هفت الماس، شهرکرد و کاشان، با نوسان 0.4% نسبت به روز کاری قبل، افزایشی است. ورق گالوانیزه شهرکرد، عرض 1250، ضخامت 0.5 میلیمتر، کیلویی 49270 تومان اعلام شد. برند کاشان، قیمت همین محصول را 48170 تومان و برند هفت الماس، 48810 تومان اعلام کرد.

بازار امروز تیرآهن نیز گاه بدون تغییر قیمت و گاه افزایشی است. به عنوان مثال، ذوب آهن در مورد بیشتر محصولات خود، افزایش قیمت اعمال کرده است. این افزایش در بازۀ 0.7% تا 5.7% است. معدودی از محصولات این برند نیز ثابت و بدون تغییر قیمت هستند. تیرآهن فایکو و یزد نیز با افزایش قیمت همراه هستند. تیرآهن بناب، ماهان نوسان قیمت ندارند. برند اطلس با 6.5% افت، قیمت تیرآهن 14 خود را 3,302,750 اعلام کرده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%50
four star rate
%0
five star rate
%50
 میانگین رای: 2 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام