ساخت دو تا سه هزار واحد مسکونی برای اجاره در تهران

 Vote: 0 person
ساخت دو تا سه هزار واحد مسکونی برای اجاره در تهران

سیدمهدی هدایت، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، از ساخت ۲ تا ۳ هزار واحد مسکونی برای اجاره‌داری در شهر تهران خبر داد. به گفته او، ساخت این واحدهای مسکونی حدود سه سال به طول می انجامد. برای بیست هزار واحد مسکونی در تهران پروانه ساخت صادر شده و قرار است تا یک ماه آینده ۲۰۰۰۰ پروانه ساخت دیگر صادر شود. شهرداری تهران تصمیم دارد در خصوص رفع مشکل مسکن در تهران اقداماتی انجام دهد. شهرداری قرار نیست که مسکن تولید کند بلکه قرار است موانع موجود بر سر راه تولید را بردارد. مثل کاهش زمان صدور پروانه و تسریع در روند صدور آن.

بافت های فرسوده از معضلات اساسی شهر تهران

یکی از معضلات اساسی در ‌شهر تهران وجود بافت های فرسوده است. مدتی است که از نوسازی بافت‌های فرسوده غفلت شده است و عقب ماندگی‌های جدی در این بخش وجود دارد. سیدمهدی هدایت در این مورد بیان کرد: ما در مجموعه سازمان نوسازی شهر تهران موضوعات را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم. یکی از موضوعات مهم، بخش بافت فرسوده است. البته توانمندسازی محلات، ایجاد خدمات پشتیبان سکونت و... از دیگر اقدامات است. قطعا طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی در بحث نوسازی بافت فرسوده رخ می‌دهد. مشوق‌های جدیدی را برای نوسازی بافت فرسوده داریم که مصوبه آن را از کمیسیون ماده ۵ گرفته‌ایم و قرار است بقیه مراحل آن طی شود.

این بسته تشویقی برای اهالی ساکن بافت فرسوده و سرمایه‌گذاران است و قطعاً در صورتی که این بسته را اجرایی کنیم اقدامات خوبی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال یکی از اقدمات تشویقی، دادن طبقه اضافی در بافت فرسوده است، البته بسته کلی است و موضوعات دیگر هم در آن دیده شده است.

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم در مرحله صدور پروانه است که تا یک ماه آینده ساخت آنها هم آغاز می‌شود. از مهرماه ماهانه با حضور شهردار تهران کلنگ‌زنی پروژه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر زده می‌شود.

ظرفیت ساخت بیش از هزار واحد مسکونی در منطقه 11 وجود دارد که این، خود بخشی از ساخت و سازها در داخل بافت های فرسوده است. ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی، تعهد شهرداری تهران است که متولی آن سازمان نوسازی می باشد و مکان‌یابی پروژه‌های مذکور نیز در بافت‌های فرسوده و سایر نقاط شهر انجام شده است.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%0
 میانگین رای: 0 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام