قیمت مش فولادی آماده در چشمه ها و ابعاد مختلف

 Vote: 2 person
مش فولادی چیست؟

قیمت مش فولادی (Welded Wire Fabric) آجدار آماده اصفهان، مشهد و تبریز بر اساس ضخامت آرماتور، ابعاد و ریز (3×3 تا 20×20) یا درشت (10×10 تا 25×25) بودن، متغیر است. مش فولادی یا توری جوشی، شامل تعدادی آرماتور است که به صورت عمود بر هم قرار گرفته‌اند و تشکیل یک شبکه بندی را داده‌اند. این شبکه فولادی به اصطلاح مش نامیده می‌شود. آرماتورها در فواصل استاندارد به یکدیگر جوش داده می‌شوند. بسته به اینکه آرماتورها با چه فاصله‌ای به هم جوش بخورند، شبکه یا سوراخ‌هایی در بین آن‌ها ایجاد می‌شود که ابعاد مختلفی دارند و به اصطلاح ابعاد مش نام دارد. شبکه بندی Welded Wire Fabric می‌تواند به صورت ریز و درشت باشد که در نهایت بر قیمت محصول تأثیرگذار است. از کاربردهای رایج توری جوشی، می‌توان به استفاده از آن جهت مسلح کردن بتن و ساخت بتن مسلح اشاره کرد.

مش فولادی چیست و چند نوع است؟

مش فولادی (به اختصار WWF) در واقع شبکه‌ای از میلگردهاست؛ میلگردهایی که به صورت عمودی و افقی، با زاویه 90 درجه (زاویه قائم) در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر جوش داده شده‌اند. قرار گرفتن و جوشکاری این میلگردها باید در فواصل منظم و استاندارد باشد. جوشکاری، به روش جوش نقطه‌ای (Spot Welding) یا جوش مقاومتی صورت می‌گیرد. اگر تولید مش با دستگاه و به صورت اتوماتیک صورت گیرد، نوع فرایند جوش از نوع الکتریکی حرارتی ذوبی خواهد بود. مش‌هایی که با دستگاه و به صورت اتوماتیک ساخته و تولید می‌شوند، ابعاد دقیق‌تر و نقاط اتصال با کیفیت‌تری نسبت به انواعی دارند که به صورت دستی ساخته می‌شوند. هندسه چشمه‌ها در مش‌های فولادی به دو شکل است: مربع و مستطیل.

مش فولادی را ممکن است با نام توری مشی یا توری جوشی نیز شنیده باشید. نکته اینکه توری مش را با توری فلزی پرسی اشتباه نگیرید! توری مش، یک محصول ساخته شده با آرماتور است که با جوش‌کاری تولید می‌شود. اما توری پرسی، توری است که با مفتول‌هایی از جنس گالوانیزه ساخته شده و مفتول‌ها به جای جوش، بهم بافته می‌شوند.

انواع توری جوشی

مش های فولادی به لحاظ قطر میلگردهایی که برای ساخت‌شان استفاده می‌شود، به دو دستۀ ریز و درشت تقسیم می‌شوند. این محصولات همچنین به لحاظ ساده یا آجدار بودن آرماتور، به دو دستۀ مشِ ساده و آجدار تقسیم می‌شوند.

  1. مش ریز
  2. مش درشت
  3. مش ساده: از میلگرد ساده با قطر 6.5 میلیمتر ساخته شده است.
  4. مش آجدار: از میلگرد آجدار با قطر 8 تا 14 میلیمتر ساخته شده است.

آرماتور 6 ساده و آرماتور 8 آجدار، پرکاربردترین آرماتورها برای ساخت Mesh هستند و به میزان بسیار زیادی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار دارند.

انواع مش فولادی؛ مش فولادی ساده و آجدار

ابعاد مش آماده (مشخصات شبکه مش فولادی)

ابعاد مش‌های آماده در دو دسته ریز و درشت طبقه بندی می‌شود:

  1. مش‌های ریز در ابعاد 3×3 تا 20×20 هستند و شبکه بندی آن‌ها به صورت مربعی است.
  2. مش‌های درشت در ابعاد 10×10 تا 30×30 تولید می شوند و دارای شبکه بندی مربعی شکل هستند.

عرض: 1 تا 2.5 متر .

طول: 1 تا 9 متر.

قطر آرماتورها: 4 تا 14 میلیمتر به صورت آجدار و یا ساده.

ابعاد و مشخصات مش فولادی

وزن توری مش فولادی

وزن توری‌های جوشی با قطرهای مختلف و ابعاد شبکه بندی مختلف، در جدول زیر درج شده است. اندازه ابعاد هر برگ مش فولادی، 2.40 در 6 متر (2.40×6m) می‌باشد.

وزن و جدول وزنی مش فولادی

کاربرد توری مشی چیست؟

  • ساخت بتن مسلح به منظور تقویت فونداسیون ساختمان‌ها.
  • ساخت سدهای بتنی.
  • ساخت تونل ها.
  • انواع سقف های کامپوزیت.
  • حصارکشی اطراف انبارها.
  • ساخت سیلوهای بتنی.
  • مخازن بتنی.
  • دکوراسیون مانند استفاده در جلوی شومینه، پارتیشن رستوران‌ها، قفسه‌بندی نمایشگاه‌ها.
  • محافظ پله و پنجره.
  • کف اتوبان‌ها، فرودگاه‌ها، سالن‌ها، استخرها.

با توجه به مستعد بودن Welded Wire Fabric به خوردگی و زنگ‌زدگی و با توجه به پیشرفت‌هایی که در جهان در مورد استفاده از میلگردهای کامپوزیت وجود دارد، ممکن است در آینده‌ای نزدیک در ایران نیز بجای استفاده از فولاد، از میلگرد فایبرگلاس و یا حتی میلگرد بازالت برای ساخت مش استفاده شود.

کاربرد توری مشی چیست؟

مزیت ها

  • قابلیت حمل و نقل آسان.
  • سهولت در انتقال در محل کار یا پروژه.
  • صرفه جویی در زمان.
  • مقاومت خوب شبکه‌ها به ویژه زمانی که اتصال میلگردها به روش جوش نقطه‌ای انجام شده باشد.

قیمت مش فولادی و خرید

مؤثرترین و اصلی‌ترین عامل بر قیمت مش فولادی، در درجه اول قیمت میلگرد آجدار و قیمت میلگرد ساده است. زیرا Mesh از میلگرد ساخته می‌شود. البته قیمت آرماتورها نیز خود تابع قیمت سنگ آهن است. بنابراین، نوسانات قیمت آرماتور بر قیمت مش نیز تأثیرگذار است. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت این محصول عبارتند از:

  • ابعاد مش.
  • ساده یا آجدار بودن مش.
  • سایز چشمه‌ها (هر قدر چشمه ها بزرگ‌تر باشد، قیمت مش کمتر خواهد شد).
  • ضخامت یا نمرۀ آرماتورهای مورد استفاده در ساخت Mesh (هر قدر سایز میلگرد بیشتر باشد، قیمت توری جوشی نیز بالاتر خواهد شد).

آرماتورهای آجدار و ساده با قطر 4، 6، 8، 10، 12 و 14 میلیمتر، بیشترین استفاده را در ساخت مش دارند. سایز چشمه ها نیز 5، 10، 15، 20، 25 و 30 سانتی‌متر است.

جهت استعلام قیمت روز و خرید توری مشی، با کارشناسان شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید: 66396090- 021. کارشناسان ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد تا خریدی متناسب با نیاز کاری‌تان داشته و بهترین انتخاب را داشته باشید. آنلاین سازه همراه شما تا پلۀ آخر...


لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%0
five star rate
%100
 میانگین رای: 2 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام