سبک روستیک و روستیک مدرن طرحی خاص از دکوراسیون

 Vote: 3 person
سبک روستیک و روستیک مدرن در دکوراسیون

سبک روستیک و روستیک مدرن طرحی خاص از یک دکوراسیون جالب است که با استفاده از متریال طبیعی مثل سنگ، چوب، الیاف طبیعی در پارچه‌ها و مرتبط کردن فضای داخل منزل با فضای باز، ترکیب کاملی از راحتی و آرامش یک دکوراسیون کاربردی دارد. دکوراسیون روستایی هدفی دوگانه دارد و آن ایجاد فضایی آرام و ارگانیک است. از این رو، مواد طبیعی، به عنوان پایه و نقطه شروع اجرای یک دکوراسیون به سبک روستایی هستند. روستیک در واقع فضایی از خانه های روستایی را در منزل شما تداعی می‌بخشد. رنگ پایه و اصلی، رنگ‌های خنثی هستند که باید در مورد دیوارها استفاده شود. کلید اصلی برای سوق دادن دکور روستایی به سمت مدرنیزه شدن و خلق روستیک مدرن، به کار بردن مبلمان‌هایی است که در سبک مدرن استفاده می‌شود.

سبک روستیک و روستیک مدرن چیست؟

سبک روستیک (به انگلیسی: Rustic style) ترکیبی عالی از یک دکوراسیون کاربردی، راحت و به دور از هیاهو است که با در کنار هم قرار گرفتن کاراکترها و اکسسوری‌های آن، در نهایت یک فضای داخلی روستایی گرم و صمیمی خلق می‌شود. به تجلیل از زیبایی‌های اصیل طبیعی، استفاده از مواد طبیعی، حرف اول را در این سبک از دکوراسیون دارد. دکوراسیون روستیک هدفی دوگانه دارد و آن خلق فضایی آرام و ارگانیک است تا فضایی دنج و زیبا به ارمغان آورد. شومینه، تیرهای چوبی و مبلمان راحت، در خلق چنین فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ویژگی‌های در معرض دید این نوع دکوراسیون هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که در این سبک از دکوراسیون، هیچ کاراکتری در اتاق نشیمن یا اتاق خواب وجود ندارد که اضافی و بدون هدف و غیر کاربردی استفاده شود.

سبک روستیک در دیزاین داخلی

 

سبک روستایی، نقطه مقابل سبک مدرن است و هر یک از آن‌ها در واقع دو استایل متفاوت در طراحی و دکوراسیون داخلی هستند. اما یک روز ارتباط زیبایی بین این دو شکل گرفت و سبک روستیک مدرن پدید آمد. استایلی جدید تا نظر مشکل پسندان و ایده‌آل گرایان نیز به سمت طراحی و دکوراسیون به سبک روستایی جذب و جلب گردد! ویژگی‌های طبیعی و آرامش بخش طراحی روستیک، با خطوط صاف، تمیز و پرداخت‌های لوکسِ طراحی مدرن ترکیب شد و یکی از جذاب‌ترین و البته محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی را ایجاد کرد. دکوری چشم نواز که دست طراحان و دکوراتیوها را برای اجرا در خانه‌های ویلایی نیز باز کرد.

سبک روستیک مدرن در طراحی منزل

نکات قابل توجه برای اجرای سبک روستایی

1- انتخاب رنگ در سبک روستیک

انتخاب یک پالت رنگی خنثی برای دیوارها، قدم اول در ایجاد سبک روستیک است. رنگ خنثی این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا ویژگی‌های اتاق شما و اکسسوری‌ها، برجسته‌تر جلوه کند. دیوارهای سفید در کنار چوب طبیعی بیشتر به چشم می‌آید و نظرات را جلب می‌کند. رنگ سفید به چوب اجازه می‌دهد خودش را ابراز کند و به نقطه کانونی اتاق شما تبدیل شود! از طرف دیگر، بهتر است تا در اطراف عناصر چوبی، از سایه‌های خنثی استفاده کرده و آن ها را اعمال کنید. مطمئن شوید که رنگ این سایه‌های خنثی، خیلی هم به رنگ خنثی اصلی نزدیک نباشد. این کمک می‌کند تا رنگ‌ها بتوانند یکدیگر را تقویت کنند و به این ترتیب، با هم ترکیب و گم نشوند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به اندازه کافی در مقابل یکدیگر تضاد دارند.

در کنار رنگ‌های خنثی و سایه‌های رنگی خنثی، از رنگ‌های با تناژ قوی نیز استفاده کنید. در این مورد، آبی، سبز، قرمز، بنفش و صورتی را در نظر بگیرید. هر چه این تناژ رنگی عمیق تر باشد بهتر است.

2- سبک و بافت پارچه ها

پارچه‌های راحتی طبیعی را در رنگ‌های گرم تهیه کنید تا دکوراسیون روستایی شما جذاب‌تر شود. پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی (نخ، نخ پنبه و کتان) با بافت ریز و درشت و پتوهای نرم محیطی راحت و آرام ایجاد می‌کند. در کنار این‌ها، استفاده از خزهای طبیعی و یا مصنوعی، کمی از جنبه سادگی می‌کاهد و می‌توان مکمل خوبی باشد. استفاده از فرش‌های رنگی و طرح‌دار نیز برای ایجاد حس لطافت مؤثر است. از مبلمان با روکش‌های طرح دار و گلدار استفاده کنید؛ زیرا طراحی داخلی به سبک روستیک، به خودی خود به سمت مردانه بودن و دوری از لطافت و ظرافت گرایش دارد.

نکات قابل توجه در اجرای سبک روستیک

مواد طبیعی در سبک روستیک

چوب، سنگ و فلز از متریال اصلی و طبیعی در دکوراسیون روستایی می‌باشد. هر یک از آن‌ها در ادامه توضیح داده شده است.

1- چوب

چوب به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد طبیعی در اجرای دکوراسیون روستایی است. این ماده در همه قسمت های فضای داخلی سازه از جمله هال و پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه باید استفاده شود. چوب به صورت کفپوش و همچنین تیرهای چوبی سقف که جنبه زیبا سازی در سقف دارند، قوی‌ترین حس را برای ایجاد سبک روستیک ایجاد می‌کند. پنل‌های چوبی (دیوار پوش های چوبی) حس شیک شدن به دکوراسیون شما القا می‌کند. بسته به سلیقه خود می‌توانید از پنل‌های با رنگ روشن یا تیره استفاده کنید. استفاده از تیرهای چوبی در کنار پنل های چوبی جلوه و زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. تیرهای چوبیِ آشکار و در معرضِ دید، سبک روستایی را فریاد می‌زنند!

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از چوب برای کف و موارد دیگر برای شما میسر نیست، می‌توانید از پارکت‌های با طرح چوب استفاده کنید. اما چوب نماها، حس خوشایندی که چوب طبیعی به فضا القا می‌کند را نخواهند داشت.

2- سنگ طبیعی در سبک روستیک

استفاده از سنگ‌های طبیعی در کنار چوب، حس دنج بودن را به محیط تزریق می‌کند. علاوه بر این، طرح دکور شما را جذاب‌تر و گیراتر می‌کند. شومینه‌های سنگی برای هال و پذیرایی عالی هستند و احساس گرما و صمیمیت در فضا ایجاد می‌کنند. کفپوش سنگفرش، نمایی عالی به دکوراسیون آشپزخانه روستیک می‌بخشد. علاوه بر اینکه طبیعی و بادوام است، از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و حس صمیمیت و دنج بودن را ایجاد می‌کند. گرمای شومینه در گذر زمان به راحتی به کف چوبی آسیب می‌رساند. تیم اجرایی باید در زمان اجرا این مورد را در نظر داشته باشد.

متریال طبیعی در سبک روستیک؛ چوب و سنگ

3- فلزات

آهن، مس و برنج همگی فلزات طبیعی هستند که می‌توان به اشکال مناسبی برای لوازم دکور خانه های روستایی از آن‌ها استفاده کرد. می‌توانید از وسایل روشنایی فلزی و ظروف مسی و برنجی زیبا و دکوری استفاده کنید.

 

استفاده از مواد طبیعی (چوب، سنگ، فلز) در دکوراسیون به سبک روستیک

نحوه چیدمان در سبک روستایی چگونه باشد؟

روستیک سبکی عملی و هدفمند است. همه موارد مورد استفاده در سبک، دلیلی برای بودن دارند. این بدین معنا نیست که مطلقاً نمی‌توانید اکسسوری های مورد علاقه‌تان را استفاده کنید. اما سعی کنید تا حد ممکن اتاق‌ها را کاربردی نگه دارید. اگر بیش از حد از لوازمی استفاده کنید که عملکرد اتاق مخدوش کند، یک دکور روستایی گیج کننده ایجاد خواهید کرد.

دکور روستایی اغلب چیدمان ترکیب متنوع و مختلفی از اقلام است که هر کدام عملکرد و هدفی دارند. چیدمان اتاق‌تان را حول یک نقطه کانونی (مانند شومینه، تلویزیون یا میز قهوه) انجام دهید. این کار به فضا حسی هدفمند می‌دهد و همه چیز را با هم جمع می‌کند. سعی کنید از لوازم دکوری دست ساز استفاده کنید. به میزهای چوبی آشپزخانه با پایه‌های مربع بزرگ یا کاناپه هایی با چرم های تیره فکر کنید. سادگی حرف اول را در روستیک می‌زند. تمرکز روستیک باید بر روی مواد باشد، نه طرح! استفاده از میزها و صندلی‌های ساده، به طور ناخودآگاه حالتی را ایجاد می‌کند که چشم به جای شکل و شمایل و توجه به ظواهر، بر جنس مواد تمرکز کند.

نحوه چیدمان و دکور در سبک روستایی

از خطوط مستقیم خودداری کنید!

در دکوراسیون روستایی، خطوط مستقیم جایی ندارند! زیرا همانطور که گفته شد، بکارگیری مواد طبیعی، لازمه اجرای این سبک است و در مواد طبیعی به طور ذاتی انحناهایی وجود دارد. لازم نیست پستی‌ها و بلندی‌ها یا ناهمواری‌های طبیعی موجود درچوب‌ها را کاملاً صاف کنید. اجازه دهید جلوه ارگانیک و طبیعی خود را تا حد زیادی داشته باشند. استفاده از خطوط مستیقم، روستیک را به سمت مدرنیزه شدن سوق می دهد و استایلی خاص به نام روستیک مدرن پدید می‌آورد!

سبک روستیک مدرن و کلیدهای اصلی در خلق آن!

در حالی که هر دو سبک روستایی و مدرن به خودی خود زیبا هستند، می‌توان با تلفیق آن‌ها با یکدیگر، حال و هوای خاص‌تری به منزل بخشید. حال و هوایی خاص که شاید بسیاری از ما به دنبال آن هستیم و می‌تواند برایمان رضایت بخش باشد. برای دستیابی به یک طراحی داخلی به سبک روستیک مدرن، چند عنصر کلیدی وجود دارد. عناصری باید به آن ها توجه و آن ها را با هم ترکیب کرد تا حال و هوای ایده آل روستایی مدرن ایجاد شود. این موارد عبارتند از:

  • حضور چوب و سنگ.
  • استفاده از ترکیب رنگی خنثی.
  • استفاده از پارچه‌های طبیعی در مبلمان، پرده ها، روکش تختخواب و غیره.
  • مبلمان مربوط به سبک مدرن.
  • مرتبط کردن فضای داخل منزل با فضای باز.
  • استفاده از وسایل زینتی یا تزئینی عتیقه و قدیمی (در صورت وجود).

چوب و سنگ

یکی از عناصر مهم، استفاده از لهجه های چوبی است. رنگ‌های گرم چوب همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. در بیشتر فضاهای روستیک مدرن، نوعی چوب یا سنگ طبیعی را پیدا خواهید کرد؛ دو عنصری که از طبیعت آمده‌اند و بهترین کاراکترهای افزودنی برای فضا هستند. استفاده از شومینه‌های سنگی و اجرای الوار یا تیرهای چوبی در سقف، می‌تواند به خوبی و زیبایی، حس ارتباط با طبیعت و نوعی آسایش را برقرار کند.

 

ترکیب رنگی خنثی

طرح رنگی خنثی به طور خودکار، محیط را به فضای آرامش بخش‌تری تبدیل می‌کند. تداخل سبک روستیک و مدرن، احساس راحتی، گرما و دنج بودن و همچنین پذیرایی کردن را ایجاد می کند. این فضایی است که با تداخل این دو سبک طنین انداز می‌شود.

استفاده از رنگهای خنثی در سبک روستایی مدرن

الیاف طبیعی

استفاده از پارچه‌های الیاف طبیعی (پارچه‌های نخی، نخ پنبه و کتان) در مبلمان، روکش تختخواب و پرده‌ها، در کنار خطوط صافِ سبک مدرن که گاه ممکن است فضا را خشن کند، کمک می‌کند تا فضا متعادل شود. ادغام بافت نرم در فضا عامل مهمی است که سبک طراحی روستیک مدرن را دلپذیر و گرم می‌کند. ترکیبی از مبلمان روکش دار و بدون روکش، یک راه آسان بدون درد سر برای حفظ احساس گرما و دنج بودن است. مبلمان چرم نیز می‌تواند القا کننده حس گرما در محیط باشد.

استفاده از پارچه های الیاف طبیعی و چرم در سبک روستیک

وسایل قدیمی و عتیقه

با توجه به اینکه روستیک مدرن یک سبک تلفیقی است، بنابراین، یک فرصت عالی برای کسانی است که تمایل دارند در دکوراسیون خود از عتیقه جات استفاده کنند. لازم نیست این وسایل عتقیه یا قدیمی حتماً اکسسوری‌های گران قیمت و تزئینی کوچک باشد. یک صندلی یا مبل قدیمی که دوستش دارید و از نظر شما زیبایی خود را دارد و برایتان خوشایند است نیز کفایت می کند. در این حالت، یک تضاد بین لمس مدرن و کهن ایجاد می‌شود.

سبک روستایی مدرن و شاه کلیدهای اجرای آن

در کنار همه مواردی که بیان شد، استفاده از مبلمان مدرن، کلید طراحی خانه به سبک روستیک مدرن است. اضافه کردن مبلمان مدرن در کنار مواد طبیعی فضایی خاص و جذاب می‌سازد. در مواردی که مبلمان بزرگ است یا خطوط پررنگ و خطوط صاف، حس لطافت را در فضا کم می‌کند، به روش‌هایی فکر کنید که با استفاده از آن، بتوان نرمی را به محیط القا کرد. استفاده از بالشتک های با روکش نرم و یا قالیچه‌هایی با بافت نرم و لطیف، حالت نرمی و لطافت را ایجاد می‌کند.

شاه کلید بعدی، تمرکز بر ادغام فضای باز با فضای داخلی است. اما این حالت ممکن است با محدودیت هایی همراه باشد و همواره قابل اجرا نباشد. از این رو، ساده‌ترین راه برای پیوند دادن فضای داخلی با فضای باز، استفاده از گیاهان طبیعی است. استفاده از گل و گیاهان طبیعی، همچنین برای ایجاد و افزودن لطافت در فضای داخلی مفید و مؤثر است.

مشخصات و شاخصه های سبک روستیک مدرن

کلید اصلی در اجرای سبک روستایی مدرن

اجرای سبک روستیک و روستیک مدرن برای چه کسانی مناسب تر است؟

سبک روستیک یکی از سبک هایی است که شاید انتخاب آن در قدم اول برای برخی دشوار باشد. اما تلفیق شدن آن با حالات سبک مدرن، قطعاً شما را برای انتخاب آن نرم خواهد کرد؛ بخصوص اگر کمال‌گرا باشید! برای داشتن خانه‌ای به سبک روستایی، نیاز نیست در کلبه‌ای چوبی زندگی کنید. فقط همانطور که در بالا گفته شد، باید بر سادگی و ارگانیک بودن متریال مورد استفاده تأکید کنید. اجرای این سبک به شما پیشنهاد می‌شود اگر:

  • یک باغ کوچک یا بزرگ در حومه شهر خود دارید، و تمایل دارید با اجرای سبک روستیک و رفتن به آنجا چند روزی حس و حال خود را کاملا از فضای شهری و روزمرگی‌های آن دور کنید.
  • مزرعه‌ای کوچک یا بزرگ دارید و خانه‌ای در دل آن یا مجاور آن ساخته‌اید.
  • حتی برای شما که در شهر سکونت دارید، اما عاشق حال و هوای ساده و دوست داشتنی خانه‌های روستایی هستید.
  • به ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی و در عین حال دوری از تکلف، علاقه‌مند هستید.
  • برای شما که به دنبال سبکی خاص و دوست داشتنی هستید.

جهت اجرای این سبک و سایر سبک‌های طراحی داخلی و دریافت مشاوره رایگان امور ساختمانی با ما تماس بگیرید: 90000011؛ آنلاین سازه همراه شما تا پلۀ آخر...

اجرای سبک روستیک و روستیک مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید و ما را در بهینه کردن مطالب یاری نمایید.
one star rate
%0
two star rate
%0
three star rate
%0
four star rate
%33
five star rate
%66
 میانگین رای: 3 نفر

نظرات ( 0 )


ارسال پیام